شناسهٔ خبر: 61532 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گام تازه برای ادغام موسسات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

معاونان اداری و مالی موسسات تابع معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته برای تعیین‌تکلیف وضعیت نیروهای سه موسسه این‌معاونت تشکیل جلسه داده و گامی تازه در این‌باره برداشتند.

گام تازه برای ادغام موسسات معاونت فرهنگی وزارت ارشاد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  بیش از ۶ ماه پس از اعلام و انتشار خبر ادغام مؤسسات تابع معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز تصویب شکل این ادغام در معاونت و ساختار تازه این مؤسسه که پیش از این در خبرگزاری مهر منتشر شده بود، همزمان با نزدیک شدن به ماه پایانی سال این موضوع با شدت بیشتری در حال پیگیری است.

در حالی‌که محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری اخیر خود، پیگیری انحلال سه مؤسسه و ایجاد مؤسسه تازه را به زمانی پس از نمایشگاه کتاب موکول کرده بود، خبرها حاکی از برگزاری نشست‌هایی برای اجرای سریع‌تر این موضوع است.

به‌این‌ترتیب دیروز یکشنبه ۱۳ بهمن، معاونان اداری و مالی مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی در نشستی با موضوع تعیین تکلیف وضعیت نیروی انسانی و مایملک و وسایل و اماکن اداری این سه نهاد در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شده و در این زمینه تصمیم‌گیری‌هایی انجام شده است.

با برگزاری جشنواره شعر فجر توسط بنیاد شعر و ادبیات داستانی و نیز برگزاری اختتامیه جایزه کتاب سال توسط خانه‌کتاب، برنامه‌های این دو مؤسسه عملاً در سال جاری به پایان می‌رسد و چالش پیش روی آنها، تعیین وضعیت نیروی انسانی شاغل در آنها برای سال آتی است.

با تغییرات ایجادشده در ساختار تخصیص بودجه کشور و بر اساس آن‌چه پیش از این مدیران ارشاد وزارت ارشاد نیز اعلام کرده‌اند، در سال ۹۹ تخصیص بودجه از ساختار نهاد محور به ساختار برنامه محور تغییر پیدا می‌کند و بر این اساس مؤسسات فوق نمی‌توانند مانند سابق از بودجه برخوردار شوند.

شنیده‌ها حاکی است که مؤسسه موردنظر، با محوریت مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، با نامی تازه تشکیل می‌شود و وظایف مؤسسه خانه‌کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در قالب معاونت‌هایی در آن ادغام خواهد شد.

مؤسسه تازه شامل بخش‌های معاونت ادبیات، معاونت نمایشگاه‌های کتاب، معاونت اداری مالی خواهد بود. این موضوع که بخش فعالیت‌های مرتبط با حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب و تعیین مسیر این فعالیت از ساختار مؤسسه نمایشگاه‌ها خارج شود و در قالب بخشی تازه در ستاد معاونت فرهنگی پیگیری و اجرایی شود، نیز در دست بررسی در معاونت فرهنگی است.

نظر شما