شناسهٔ خبر: 61534 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اخراج ۱۶درصد از اعضای هیئت علمی درسال جاری/عمده تخلف غیبت غیرموجه

یک مقام مسئول در وزارت علوم درباره تخلفات اعضای هیئت علمی در سال جاری گفت: امسال ۱۶ درصد از اعضای هیئت علمی از دانشگاه اخراج شده‌اند که عمده تخلف آنها غیبت غیر موجه بوده است.

اخراج ۱۶درصد از اعضای هیئت علمی درسال جاری/عمده تخلف غیبت غیرموجه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام ابراهیم ابراهیمی در گفتگویی درباره تخلفات اعضای هیئت علمی در سال جاری گفت: معمولاً یکی از تخلفاتی که گزارش می‌شود غیبت اعضای هیئت علمی است که گاه این غیبت موجه بوده و گاه غیرموجه است.

اخراج اساتید در صورت ۳ ماه غیبت پیوسته غیرموجه

وی با بیان اینکه اگر غیبت غیرموجه باشد، بر اساس قانون با آنها رفتار می‌شود افزود: اگر یک استاد و یا یک کارمندی ۳ ماه پشت سر هم غیبت غیرموجه داشته باشد، اخراج می‌شود.

مدیر کل هماهنگی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیئت علمی وزارت علوم افزود: در سال جاری برای ۱۵ درصد اعضای هیئت علمی حکم اخطار و احضار شفاهی، برای ۸ درصد کسر حقوق و برای یک مورد تعلیق رتبه صادر شده است.

وی ادامه داد: ۲ درصد از اعضای هیئت علمی حکم انفصال از خدمت داشته و ۱۶ درصد از اعضای هیئت علمی از دانشگاه اخراج شده‌اند که عمده تخلف آنها غیبت غیرموجه بوده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره تخلفات اعضای هیئت علمی افزود: احکام مذکور بیشتر به دلیل غیبت غیرموجه، تخلف از اجرای قوانین، سهل انگاری در انجام وظایف، سوءاستفاده از یافته‌های پژوهشی است که برای این موارد احکام صادر می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون انتظامی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها نیز گفت: قانون اصلاح رسیدگی به تخلفات اعضای هیئت علمی اکنون توسط کمیسیون فرعی دولت در حال بررسی است. طی دو جلسه دیگر بازنگری و بررسی آن به اتمام می‌رسد.

نظر شما