شناسهٔ خبر: 61580 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جواد نوروزبیگی در جمع خبرنگاران؛ قوه قضائیه درباره «عنکبوت» نظر منفی نداشت/ امید به اکران عمومی

جواد نوروزبیگی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عنکبوت» بعد از نمایش فیلمش در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم فجر درباره دلایل ساخته شدن فیلم و حضور نداشتن در بخش سودای سیمرغ سخن گفت.

قوه قضائیه درباره «عنکبوت» نظر منفی نداشت/ امید به اکران عمومی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فیلم سینمایی «عنکبوت» بامداد دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در بخش خارج از مسابقه سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه به نمایش درآمد.

جواد نوروزبیگی تهیه کننده، ابراهیم ایرج‌زاد کارگردان و ساره بیات یکی از بازیگران «عنکبوت» قبل از نمایش فیلم روی سن حاضر شدند و سخنان کوتاهی بیان کردند.

ابتدا ساره بیات گفت: می‌خواستم از همه برای حضور در اینجا تشکر کنم. فکر کنم فرصت دیگری نباشد تا بتوانم از جواد نوروزبیگی، ابراهیم ایرج زاد و دیگر عوامل تشکر کنم. ممنون که به دیدن فیلم ما می‌نشینید.

در ادامه نوروزبیگی نیز بعد از سلام و خیرمقدم به تماشاگرانی که تا نیمه شب برای دیدن فیلم صبر کردند، بیان کرد: ممنونم که به این فیلم احترام گذاشتید و نیمه شب به تماشای آن می‌نشینید. البته داور فیلم هم خودتان هستید و قضاوت کنید که جای فیلم اینجا هست یا نه.

ابراهیم ایرج زاد نیز عنوان کرد: سپاس از صبر و حضورتان برای دیدن فیلم در این وقت شب چون دیگر دیرتر از این نمی‌شد فیلم را نمایش داد. امیدوارم سینما برای جشنواره فجر اصل باشد و همه چیز روی قاعده سینما بچرخد.

بعد از پایان فیلم نیز جواد نوروزبیگی در جمع خبرنگاران درباره حضور نداشتن فیلم در جمع فیلم‌های سودای سیمرغ گفت: به نظر می‌رسد هیأت انتخاب نسبت به این فیلم دلواپس بودند وگرنه این فیلم از خیلی از آثار این دوره بهتر بود و می‌توانست جزو ۵-۶ فیلم اول جشنواره باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر موجه جلوه دادن شخصیت قاتل فیلم که از روی زندگی سعید حنایی ساخته شده و اینکه پرونده تجاوز او باز است، توضیح داد: در این فیلم عین حرفی که در پرونده حنایی بیان شده، آورده شده که می‌گوید پزشک قانونی قضیه تجاوز را رد نکرده است.

این تهیه کننده سینما درباره استناد فیلمنامه به مستند «و عنکبوت آمد» مازیار بهاری که درباره سعید حنایی ساخته شده است، گفت: قطعاً آن مستند را دیده ایم و پرونده را هم خوانده ایم و مشورت گرفته ایم.

وی درباره برگزار نشدن نشست رسانه‌ای برای فیلم بیان کرد: ما در خواست برگزاری نشست رسانه‌ای داشتیم که پذیرفته نشد و باید دلیل آن را از دبیر جشنواره بپرسید و اینکه چرا فیلم در بخش مسابقه پذیرفته نشد در حالی که قابلیت آن را داشت.

نوروزبیگی درباره دلایل انتخاب این پرونده برای ساخت توضیح داد: به سراغ سوژه‌های دیگر هم خواهیم رفت اما در این برهه به نظر می‌رسید این پرونده جذابیت بیشتری داشت. پرونده سعید حنایی در اینترنت موجود است و تئاتر و مستند هم درباره اش ساخته شده و ما همه اطلاعات موجود را مورد توجه قرار دادیم. این فیلم فرهنگسازی می‌کند و هشداری برای آینده به مردم می‌دهد چون ممکن است باز هم این اتفاقات تکرار شود.

وی درباره اکران فیلم گفت: امیدوارم فیلم مجوز اکران بگیرد و لزومی هم ندارد که جلو اکران آن گرفته شود.

نوروزبیگی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضد دین بودن فیلم اظهار کرد: ما مرحله به مرحله با کارشناسان قوه قضائیه مشورت کردیم. قوه قضائیه نظر منفی نسبت به فیلم نداشته است البته پروانه ساخت فیلم پروسه سختی داشت و ما با نهادهای مختلف مشورت و در نهایت نکاتی را که باید برطرف کردیم.

وی در پایان درباره توهینی که به مسعود کیمیایی شده است، بیان کرد: همه ما و حتی اهالی رسانه درباره این مساله صحبت کردیم و خودشان هم بالاخره روزی در این باره صحبت خواهند کرد.

نظر شما