شناسهٔ خبر: 61608 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جزئیات بخش بین‌الملل نهمین جشنواره مد و لباس فجر اعلام شد

دبیر بخش بین‌الملل نهمین جشنواره مد و لباس فجر از نهایی شدن همراهی ۱۱ کشور با این بخش از جشنواره خبر داد.

 جزئیات بخش بین‌الملل نهمین جشنواره مد و لباس فجر اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدعلی کیانی دبیر بخش بین‌الملل نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از نهایی شدن حضور ۱۱ کشور در این دوره خبر داد و گفت: امسال بخش بین‌الملل جشنواره با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور برگزار شده است و پس از رایزنی‌های انجام شده، ۱۱ کشور شامل افغانستان، اندونزی، آذربایجان، عراق، ترکیه، ایتالیا، رومانی، بنگلادش، هندوستان، قزاقستان و کره جنوبی در این دوره از جشنواره حضور پیدا کردند.

او درباره برنامه‌های جانبی این بخش نیز اظهار داشت: در این دوره سلسله نشست‌های تخصصی همچون نقش فناوری‌های نوین در حوزه مد و لباس با حضور اساتیدی همچون امیرحسین اسعدی؛ مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

کیانی در ادامه از برپایی ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر با حضور جمعی از مهمانان خارجی خبر داد.

او درباره عناوین این نشست‌ها، گفت: امسال بخش بین‌الملل در کنار بدنه اصلی جشنواره مد و لباس فجر و در یک محل مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برگزار می‌شود و این امکان به خوبی فراهم شده تا کلیه علاقمندان، طراحان و تولیدکنندگان امکان بهره بردن از این بخش را داشته باشند.

کیانی، جشنواره مد و لباس فجر را گامی مهم در راستای تعامل فرهنگی خواند و بیان کرد: به طور حتم این رویداد اقدام مهمی در راستای شناساندن استعدادهای هنری ایران به شمار می‌رود که می‌تواند نقش مهمی را در تعاملات فرهنگی ایفا کند.

او جشنواره مد و لباس فجر را عامل مهمی در تعریف فرهنگ پوشش به شکل درست در جامعه دانست و گفت: با یک نگاه ساده به سطح اجتماع می‌توان دریافت که چقدر عوامل هنری به واسطه جشنواره مد و لباس فجر در لباس و پوشش مردم وارد شده است و برخلاف دهه‌های گذشته رنگ، ارزش و قابلیت خود را به دست آورده است.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، ۲۴ تا ۲۹ بهمن ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

نظر شما