شناسهٔ خبر: 61609 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار اثری تازه از سیدمهدی شجاعی/روایتی از سلام بر وحی

تازه‌ترین اثر داستانی سیدمهدی شجاعی با عنوان «سلام بر وحی» از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

انتشار اثری تازه از سیدمهدی شجاعی/روایتی از سلام بر وحی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ تازه‌ترین اثر داستانی سیدمهدی شجاعی برای مخاطبان نوجوان با عنوان «سلام بر وحی» روانه بازار کتاب شد.

این اثر داستانی برگرفته از روایتی داستانی درباره پیامبر و خاندانش که منشأ ظهور آیاتی از قرآن مجید می‌شود.

داستان به ماجرای بیماری حسنین (ع) و نظر حضرت‌علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و حسنین (ع) برای بهبودی باز می‌گردد. این خانواده سه روز روزه داری می‌کنند و در پایان هر روز مختصر افطار خود را نیز به مسکینی می‌بخشند و پس از روز سوم به دیدار پیامبر (ص) نائل می‌شوند و جبرئیل امین از جانب پروردگار بر آنها نازل شده و آیاتی از جانب خداوند بر پیامبر نازل می‌شود که در آن، این جمع «خوبان روزگار» معرفی می‌شوند و وعده حفاظت آنها از آسیب و جایگاه رفیع آنها در بهشت به آنها یادآوری می‌شود.

شجاعی در این اثر داستانی خود با شناخت دقیق و درست از مخاطب روایت، با بیانی ساده و روان و استفاده از تصاویر روایی و جملات مالوف برای گروه سنی هدف، این واقعه تاریخی را بازآفرینی می‌کند و مخاطبش را مقابل قصه‌ای لطیف و آسمانی قرار می‌دهد.

این اثر با تصویرگری‌هایی ویژه از فرهاد جمشیدی نیز همراه شده است. وی دارای مدرک درجه یک هنری است و تصویرگری بیش از چهارصد عنوان کتاب و حضور در بیش از بیست نمایشگاه گروهی و انفرادی را در کارنامه کاری خود دارد.

جمشیدی با این باور که تصویرگری مستند تاریخی، بیش از هر چیز به اشراف و تسلط فرامتنی نیاز دارد، با مطالعه ابزار، پوشش و بناها در دوره تاریخی روایت این کتاب، به تصویرگری بسیار زیبایی درباره این کتاب نائل شده است که آمیزه‌ای از تخیل و پایبندی به تاریخ است.

کتاب نیستان این اثر را با جلد سخت و قیمت هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما