شناسهٔ خبر: 61700 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

معادن بیت کوین چگونه کار می کند؟

معادن استخراج ارزهای رمزپایه پر زحمت، پرهزینه اما بسیار با ارزش است. با این حال، بهتر است قبل از سرمایه گذاری و صرف وقت و هزینه برای خرید تجهیزات، این مطلب را بخوانید تا ببینید که آیا استخراج بیت کوین واقعاً کار شماست یا خیر.

با استخراج از معادن ارزهای رمزپایه، می توانید ارز دیجیتالی داشته باشید بدون اینکه پول برای آن پرداخت کنید. پاداشی که بیت کوین به استخراج کننده های خود پرداخت می کند، انگیزه ای به افراد برای رسیدن شرکت بیت کوین به اهداف خود می دهد. از آنجا که این مسئولیت ها در بین بسیاری از کاربران در سراسر جهان گسترش یافته است، گفته می شود که بیت کوین یک ارز رمز پایه "غیرمتمرکز" محسوب می شود که برای نظارت بر تنظیم آن به یک بانک مرکزی یا دولت متکی نیست.

معدنچیان یا استخراج کننده های بیت کوین، آن را به عنوان پاداش برای تکمیل "بلوک" معاملات تأیید شده که به blockchain اضافه می شوند دریافت می کنند. پاداش های معدن به استخراج کننده پرداخت می شود که ابتدا راه حل یک معمای پیچیده هش را کشف می کند. احتمال اینکه یک شرکت کننده بتواند راه حل آن را کشف کند مربوط به بخشی از کل توان معدن در شبکه است. برای راه اندازی تجهیزات معدن به یک GPU (واحد پردازش گرافیک) یا ASIC (مدارهای مجتمع با کاربرد خاص) نیاز دارید.

ماینرها یا استخراج کننده ها کار خود را به عنوان حسابرس انجام می دهند. کار اصلی آنها تأیید معاملات قبلی بیت کوین است. این قرارداد به معنای حفظ امنیت کاربران بیت کوین است و توسط بنیانگذار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، برنامه ریزی شده است.

کلود ماینینگ یا استخراج ابری بیت کوین چیست؟

برخی از مزارع استخراج بیت کوین  mining farmsبین سرمایه گذارهای مختلف به اشتراک گذاشته می شود. این ایده ای است که در آن تجهیزات و دستگاه های ماینینگ برای افزایش بهره وری با استفاده از سرمایه گذاری های بیشتر راه اندازی می کند و به این ترتیب احتمال دریافت پاداش بیت کوینی را برای کل افراد حاضر در شبکه افزایش می دهد و این پاداش در نهایت بین تمامی کاربران تقسیم می شود. در حقیقت برای استخراج بیت کوین با تجهیزات شخصی و به صورت انفرادی شانس کمتری خواهید داشت.

همانطور که در بالا اشاره کردیم ماینر کردن و استخراج بیت کوین کار سخت و دشواری محسوب می شود و نیاز به سرمایه گذاری بسیاری نیز دارد. همچنین عوامل مختلفی مانند بالا یا پایین شدن قیمت ارز نیز می تواند بر روی آن تاثیرگزار باشد.

یک از راه کارهایی که بدون نیاز به صرف هزینه های زیاد، خرید دستگاه های ماینینگ و پیاده سازی و اجرای استخراج بیت کوین می توان از آن استفاده کرد بهره گیری از سیستم Cloud Mining یا استخراج ابری است.

برای مشارکت و سرمایه گذاری در این سیستم شما قدرت پردازش سرورهای مختلفی که به هم متصل هستند و در یک مزرعه مجهز استخراج بیت کوین قرار دارند را با خریداری پلن های متفاوت بیت کوین مشارکت کرده و سپس آورده آن را در کیف پول مجازی خود دریافت می کنید.

در این روش شما قدرت پردازش سرورهای متصل بهم که در یک مزرعه (mining farms) مجهز است را با مبلغ مشخصی خریداری می‌کنید و استخراج توسط این سرورها و دستگاه‌ها انجام می‌شود و ارز بدست آمده پس از جمع شدن به کیف پول شما منتقل می‌شود.

در حقیقت شما بدون نیاز به کسب دانش فنی برای راه اندازی و اجرای دستگاه‌های ماینینگ و تنها بر اساس قرارداد و پلن های بیت کوین ارائه شده توسط شرکت بسته اید، هزینه ای را پرداخت کرده و سپس Hash Power کسب می کنید.

Hash rate در اصطلاح به توانایی سرعت پردازش یک دستگاه برای استخراج ارز دیجیتالی گفته می شود.

اما استفاده از این روش استخراج بیت کوین و به طور کلی ارزهای رمزپایه دارای مزایا و معایبی نیز است:

مزایا استفاده از استخراج ابری

دیگر نیازی به خرید دستگاه یا سخت افزارهای استخراج بیت کوین و دستگاه های تهویه ندارید

نیازی به تجربه و کسب دانش مربوط به استخراج بیت کوین نیست

صرفه جویی در هزینه هایی که بابت انرژی مصرفی ماینرها باید پرداخت کنید

صرفه جویی در هزینه های نگهداری دستگاه ها و همینطور هزینه های استهلاکی

بالا بردن احتمال موفقیت و افزایش درآمد

معایب استفاده از استخراج ابری

احتمال کلاه برداری شرکت های مختلف یکی از مهم ترین فاکتورهای مورد توجه در استخراج ابری است.

نبود کنترل و نداشتن اطلاعات شفاف از میزان درآمد شرکت و نحوه ی کار

سود کمتر در مدت زمان مشخص زیرا شرکت باید هزینه های سیستم استخراج ابری را تامین کند.

جالب است بدانید که که کشور ایران جزو 5 کشور اولی است که افراد در رابطه با این سیستم مشارکت و علاقه نشان می دهند. این مسئله نشان دهنده ی پتانسیل بالایی است که آنها دارند.

روش‌ها و تکنیک های استخراج ابری

روش‌های مختلفی و متفاوتی برای استخراج ابری بیت کوین یا ارزهای دیجیتالی وجود دارد و افراد می‌توانند با توجه نیاز خود، یکی از این تکنیک ها را انتخاب کنند.

  1. استخراج از طریق میزبان Hosted Mining

در این روش شما می توانید با اجاره کردن یک دستگاه ماینر کار استخراج را انجام دهید و بدون هیچ محدودیت و نگرانی از بابت تعمیر و نگهداری دستگاه ها از آنها استفاده کنید.

  1. استخراج از طریق میزبانی مجازی Virtual Hosted Mining

در این روش نیز شما می توانید به عنوان یک استخراج کننده یا ماینر یک سرور مجازی اختصاصی اجاره کرده و کار استخراج ابری خود را انجام دهید.

  1. هش پاور اجاره‌ای Leased Hashing Power

در روش هش پاور که بسیار رایج نیز است شما می توانید قدرت پردازش در یک مزرعه استخراج بیت کوین را اجاره کرده و بدون هیچ نگرانی از بابت دستگاه های استخراج بیت کوین فعالیت خود را آغاز کنید.

سایت‌های معتبر در زمینه استخراج ابری

شرکت ماینراینوست ارائه دهنده پلن های vip، با قدرت سرمایه گذاری بالا و زودبازده، امنیت و اطمینان خاطر مشتریان و پشتیبانی 24 ساعته به فعالیت خود ادامه می دهد.

این شرکت کاملا قانونی و مطمئن برای جلب رضایت و اطمینان شما عزیزان فعالیت می کند. ما در این شرکت با هدف ایجاد سود و سرمایه گذاری مطمئن و استفاده از این پتانسیل بزرگ و عظیم درآمدزایی فرصتی بی نظیر برای شما عزیزان ایجاد کرده ایم تا با بهره گیری از کارکنان دلسوز و با تجربه ما، پروژه های سودآوری را برای خود انتخاب کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما