شناسهٔ خبر: 61818 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امکان عودت یا کاهش شهریه دانشجویان وجود ندارد

سخنگوی دانشگاه آزاد از ارسال نامه‌ای به رئیس دفتر رئیس جمهور خبر داد و گفت: در این نامه پیشنهاد داده‌ایم دولت مانند سایر نهادها و بنگاه‌های آسیب دیده به دانشگاه آزاد کمک کند.

امکان عودت یا کاهش شهریه دانشجویان وجود ندارد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احمد حیدری در گفتگویی اظهار کرد: به تازگی در نامه‌ای که به رئیس دفتر رئیس جمهور ارسال کرده‌ایم، از دولت خواسته‌ایم در راستای کمک به دانشجویان این دانشگاه در قالب وام‌های قرض‌الحسنه یا سایر موارد در شرایط کنونی به دانشگاه آزاد کمک کند.

سخنگوی دانشگاه آزاد افزود: با توجه به شرایط پیش آمده، برخی از خانواده‌ها در شرایط سخت مالی قرار دارند، درآمدها کاهش یافته و به طور مثال برخی دانشجویانی که مشغول به کار بودند، در حال حاضر درآمدی ندارند و در پرداخت شهریه با مشکل رو به رو هستند. به همین دلیل به دولت پیشنهاد داده‌ایم، دانشگاه آزاد را مثل سایر نهادها و بنگاه‌های اقتصادی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی که آسیب دیده‌اند، در نظر بگیرند و همانطور که به دنبال جبران خسارت‌ها هستند چنین نگاهی را به دانشگاه آزاد نیز داشته باشند.

حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: البته در حال حاضر دولت با مشکلات زیادی رو به رو است و تمامی مشکلات جاری آنها را درک می‌کنیم و توقع چندانی برای برآورده شدن این پیشنهاد نداریم.

وی در ادامه از افزایش میزان وام شهریه برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان پیش از این شرایط با گرفتن وام از یک صندوق قرض‌الحسنه شهریه خود را به صورت اقساطی می‌پرداختند و تا پایان ترم آن را تسویه می‌کردند. اما به دلیل شرایط خاص موجود بنا داریم میزان وام شهریه را افزایش دهیم.

حیدری ضمن اشاره به اینکه تمام تلاش دانشگاه بر این است که این ترم را به پایان برسانیم، اظهار کرد: امکان عودت یا کسر شهریه دانشجویان وجود ندارد چرا که دانشگاه آزاد یک نهاد دولتی نیست؛ از طرفی کارمندان در دانشگاه‌ها حضور دارند و باید حقوق آنها پرداخت شود. از سوی دیگر کلاس‌های اساتید در حال حاضر به صورت مجازی در حال برگزاری است.

نظر شما