شناسهٔ خبر: 61965 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مساعدت با دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل دارند

سخنگوی دانشگاه آزاد اعلام کرد که مثل گذشته با دانشجویانی که در پرداخت شهریه خود مشکل دارند، مساعدت می شود.

مساعدت با دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل دارند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احمد حیدری در گفتگویی درباره زمان بازگشایی کلاس های حضوری گفت: کلاس های دکترای تخصصی رشته علوم پزشکی چند روزی است آغاز شده و دانشجویان در دانشگاه حضور دارند. در عین حال مقرر شده است که کلاسهای دکتری تخصصی رشته های غیر پزشکی نیز از تاریخ ۲۰ اردیبهشت، با رعایت ضوابط و مقررات بهداشت محیطی و فردی، بر پا شود.

وی با بیان اینکه این تصمیم با توجه به تعداد اندک دانشجویان دکترای تخصصی در هر کلاس (۴ تا ۶ دانشجو) اتخاذ شده است، افزود: به همین علت، به نظر می رسد ضمن رعایت اصول بهداشتی، برگزاری این کلاس ها، مشکل ساز نباشد. 

حیدری ادامه داد: از سرگیری کلاس های حضوری سایر دانشجویان مقاطع دیگر، منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هر ابلاغیه و دستورالعملی از سوی این ستاد در این خصوص صادر شود، دانشگاه آزاد نیز همانند سایر دانشگاه ها، به آن عمل خواهد کرد.

تسهیل در ارائه وام های قرض الحسنه به دانشجویان

سخنگوی دانشگاه آزاد همچنین درباره ارائه تسهیلات به آن دسته از دانشجویانی که احتمالا در پرداخت شهریه با مشکل روبرو هستند، گفت: وام های قرض الحسنه؛ مثل گذشته، هم از طریق صندوق رفاه دانشگاه آزاد و هم طبق هماهنگی های صورت گرفته از سوی دو بانک، به دانشجویان قابل پرداخت است. ضمن اینکه با شرایط جدیدی که ایجاد شده، امکان ارائه تسهیلات در مقایسه با قبل، هم ساده تر و هم از حجم بیشتری برخوردار است.

مساعدت در پرداخت شهریه برای آنهایی که مشکل دارند

وی با تاکید بر اینکه هنوز در خصوص کاهش شهریه دانشجویان در نیمسال دوم تحصیلی 98-99 تصمیمی گرفته نشده است، گفت: البته همانگونه که دکتر طهرانچی؛ رئیس دانشگاه پیش از این اعلام کرده بود، این امکان وجود دارد تا برای دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل دارند، مساعدت هایی تا سقف ۳ درصد دانشجویان صورت بگیرد.

لزوم ثبت پروپوزال در سامانه پژوهش یار

حیدری درباره تصمیمات اتخاذ شده در خصوص نحوه دفاع از پایان نامه ها نیز گفت: به منظور جلوگیری از به تعویق افتادن جلسات دفاع، مقرر شد، دانشجویانی که پروپوزال شان آماده شده است، در گام نخست آن را در سامانه پژوهش یار، ثبت کنند و در ادامه، آن دسته که شهر محل سکونت و واحد محل تحصیل شان یک جا است، در جلسه با استاد راهنما و استاد مشاور، و اساتید داور، بصورت مجازی و الکترونیکی، از پایان نامه خود دفاع می کنند.

نحوه برگزاری جلسه دفاع در شهر محل سکونت

سخنگوی دانشگاه آزاد ادامه داد: اما اگر محل سکونت و واحد محل تحصیل دانشجو یکی نباشد، با هماهنگی که سازمان مرکزی با واحد مربوطه انجام می دهد، جلسه دفاع در نزدیکترین واحد به محل سکونت دانشجو، با همان شرایطی که در خصوص دسته اول دانشجویان عنوان شد، برگزار خواهد شد. در همین رابطه ابتدا دانشجو باید درخواست کتبی خود را به صورت غیرحضوری به مدیر گروه تخصصی در واحد مبدأ ارائه و در صورت تأیید احراز شرایط توسط واحد مبدأ در واحد دانشگاهی میزبان دفاع کند. 

وی افزود: از طرفی باید مجوز صادرشده توسط واحد مبدأ به همراه معرفی‌نامه برای برگزاری جلسه دفاع به نزدیکترین واحد دانشگاهی محل زندگی دانشجو (واحد میزبان) ارسال و رونوشت آن در اختیار دانشجو قرار داده شود. دانشجو نیز باید با استادان راهنما، مشاور و داوران جهت حضور مجازی در جلسه پیش دفاع یا دفاع هماهنگی کند.

حیدری ضمن بیان اینکه در این مدل از دفاع، امضای هیأت داوران به صورت الکترونیکی گرفته می شود، گفت: ​واحد دانشگاهی میزبان، صورتجلسه امضا شده پیش دفاع یا دفاع را به همراه نامه‌ای با تأیید معاون پژوهش و فناوری، علمی واحد مبنی بر تأیید صحت انجام جلسه، به صورت الکترونیکی به واحد محل تحصیل دانشجو (مبدأ) باید ارسال کند.

نظر شما