شناسهٔ خبر: 62133 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه فارابی و کرسی یونسکو در رشته روزنامه‌نگاری بین‌المللی

دانشگاه فارابی قزاقستان کرسی‌های یونسکو در رشته‌های روزنامه‌نگاری بین‌المللی و رسانه‌های اجتماعی را برگزار می‌کند. این دانشگاه مورد تایید سازمان ملل در طرح توسعه پایدار تاثیرات آکادمیک است.

دانشگاه فارابی و کرسی یونسکو در رشته روزنامه‌نگاری بین‌المللی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دانشگاه ملی قزاقی موسوم به «فارابی» برای چهارمین بار مسئولیت «Global Hub» طرح توسعه پایدار «تاثیرات آکادمیک» سازمان ملل را برعهده خواهد گرفت. این تصمیم نشان دهنده استقبال از فعالیت‌های این دانشگاه پیشرو قزاقستان در زمینه اجرای برنامه‌های توسعه پایدار است.

برنامه «تاثیرات آکادمیک» ابتکار هشتمین دبیر سازمان ملل «بان کی مون» است. دانشگاه فارابی از سال 2014، «Global Hub» را اداره می‌کند و اولین دانشگاهی است که در میان دانشگاه‌های کشورهای مشترک المنافع این جایگاه را به دست آورده است.

دانشگاه فارابی به طور فعال در اجرای ۱۷ هدف از اهداف توسعه پایدار برای محافظت از منابع سیاره زمین، اطمینان از دسترسی آحاد جامعه به امکانات آموزشی و رفاهی با کیفیت، توسعه نوآوری و حفظ اکوسیستم‌های محیط زیستی فعالیت می‌کند.

دانشگاه فارابی پیشروی برگزاری تعدادی از رویدادهای مهم بین‌المللی با موضوع توسعه پایدار جهان بوده است. به عنوان مثال این دانشگاه سومین انجمن روسای دانشگاه های آسیا درباره توسعه پایدار را برگزار کرد. در سال ۲۰۱۸ در چارچوب انجمن اقتصادی آستانه، دانشگاه فارابی با مشارکت مستقیم دبیرکل سابق سازمان ملل «بان کی مون» موسسه توسعه پایدار را در قزاقستان افتتاح کرد. به عنوان یک سازمان بین المللی دانشگاهی، فعالیت این موسسه توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه آموزشی، پژوهشی و حوزه‌های فرهنگی و بشردوستانه و ارتقاء مشارکت برای اجرای اهداف توسعه پایدار است.

امروزه در این دانشگاه کرسی‌های یونسکو در رشته‌های روزنامه‌نگاری بین‌المللی و رسانه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. علاوه بر این طبق برنامه توسعه پایدار این دانشگاه با همکاری دانشگاه کلمبیا برنامه «MDP Global Classroom» برای تهیه متخصصان را اجرا می‌کند.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در قزاقستان برای خبرگزاری مهر ارسال کرده است.

نظر شما