شناسهٔ خبر: 62224 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هاروارد، استانفورد و MIT در صدر رتبه‌بندی ۲۰۲۰ کیواس

نظام بین المللی رتبه‌بندی کیواس بهترین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا را برای سال ۲۰۲۰ معرفی کرد.

هاروارد، استانفورد و MIT در صدر رتبه‌بندی ۲۰۲۰ کیواس

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نظام رتبه بندی دانشگاه‌های جهان کیواس، برای اولین بار نزدیک به ۳۰۰ دانشگاه برتر ایالات متحده را براساس یک متد جدید و در چهار شاخص اصلی رتبه بندی پژوهش، تجربه یادگیری، اشتغال و تنوع بین المللی رتبه بندی کرد.

نظام رتبه بندی دانشگاه‌های جهان کیواس در رتبه بندی دانشگاه‌های آمریکا قصد دارد بینش‌های جدید و بیشتری را به دانشجویان بین المللی در هنگام تصمیم گیری در مورد مقصد تحصیل در آمریکا ارائه دهد. همچنین به دانشجویان داخل آمریکا نگاه تازه ای درباره مؤسسات آموزشی آمریکایی ارائه می‌دهد.

این رتبه بندی بطور منحصر به فرد روی ورودی‌ها و تنوع بین المللی متمرکز است. اینکه چه میزان از دانشجویان دوره‌های کارشناسی کمک مالی دریافت می‌کنند، دانشگاه‌ها از چه میزان تنوع جنسیتی برخوردارند و یا میزان درصد دانشجویان بین المللی) در این رتبه بندی مؤثر بوده است.

همچنین خروجی دانشگاه از جمله میزان اشتغال به کار فارغ التحصیلان، نرخ فارغ التحصیلی گیرندگان کمک‌های مالی و دانشجویانی که در خارج از کشور تحصیل می‌کنند در این رده بندی بررسی شده است.

بر اساس این رتبه بندی، رتبه اول به دانشگاه هاروارد، رتبه دوم به دانشگاه استانفورد و رتبه سوم به انستیتو تحقیقات ماساچوست MIT اختصاص دارد.

رتبه‌های چهارم تا دهم نیز به دانشگاه‌های کالیفرنیا برکلی، کلمبیا، کالیفرنیا لس آنجلس، یل، پنسیلوانیا، پرینستون و کرنل اختصاص یافته است.

دانشگاه هاروارد به عنوان بهترین دانشگاه آمریکا در رتبه بندی ۲۰۲۰ نظام بین المللی کیواس، یک دانشگاه خصوصی است که دارای بیش از ۲۳ هزار دانشجو و ۴ هزار و ۵۰۰ عضو هیأت علمی است.

نظر شما