شناسهٔ خبر: 62270 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتخاب سکان‌دار تازه انجمن هنرهای نمایشی/شفاف‌سازی پیگیری می‌شود؟

رضا بصیرت به‌زودی به‌عنوان مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی معرفی می‌شود؛ انجمنی که هنوز بخش اعظمی از شفاف‌سازی مالی سال ۹۸ را انجام نداده و انتظار می‌رود در مدیریت جدید این کار انجام شود.

انتخاب سکان‌دار تازه انجمن هنرهای نمایشی/شفاف‌سازی پیگیری می‌شود؟

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انجمن هنرهای نمایشی ایران بعد از انحلال انجمن نمایش که مدیریت وقت تئاتر ایران توجیهات مختلفی را در خصوص انحلالش مطرح کرد، شکل گرفت. از آن زمان این انجمن به نوعی بازوی اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی در زمینه تولیدات و فعالیت‌های تئاتری محسوب می‌شود و تمامی قراردادها و مباحث مالی تئاتر از طریق این انجمن پیگیری می‌شود.

این انجمن در سراسر کشور شعبه‌های مختلفی دارد و به نوعی رابط اداره کل هنرهای نمایشی با هنرمندان تئاتر در استان‌های مختلف است.

طی دوره‌های گذشته انجمن هنرهای نمایشی افراد مختلفی را به‌عنوان مدیرعامل بر صدر امور دیده است و آخرین فرد حمید نیلی بود که در سال جاری به دلیل انتصاب و حضورش در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، در مقام سرپرست، انجمن هنرهای نمایشی ایران را مدیریت می‌کرد.

حالا با حضور قادر آشنا در اداره کل هنرهای نمایشی، مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران انتخاب شده است‌.

آشنا درباره انتخاب مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی به خبرنگار مهر گفت: بنده آقای رضا بصیرت را برای مدیرعاملی انجمن هنرهای نمایشی ایران معرفی کرده‌ام که مراحل اداری برای ایشان در حال طی شدن است.

آشنا تاکید کرد: به احتمال زیاد تا آخر همین هفته این مراحل اداری به پایان می‌رسد و مدیرعامل انجمن به‌صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

رضا بصیرت پیش از این به عنوان معاون اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، مدیر اجرایی معاونت قرآن و عترت، معاون کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند و معاون اداری مالی نمایشگاه‌های فرهنگی ایران فعالیت داشته است.

به طور حتم یکی از وظایف اصلی مدیرعامل جدید انجمن هنرهای نمایشی ایران تلاش برای ادامه شفاف‌سازی مالی اداره کل هنرهای نمایشی است که چندین بار این شفاف‌سازی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زیرمجموعه‌های وزارتخانه تأکید شده بود.

این شفاف‌سازی در اداره کل هنرهای نمایشی یک بار و بدون ارائه جزئیات لازم انجام شد ولی برای بخش اعظمی از فعالیت‌های سال ۹۸ از جمله فعالیت‌ها و رویدادهای تئاتری نیمه دوم سال گذشته ارائه نشد.

از سوی دیگر باید دید وضعیت تعامل انجمن هنرهای نمایشی با مراکز مختلف خود در سراسر کشور چگونه خواهد بود و تا چه حد انجمن در توزیع و تقسیم عادلانه بودجه‌های تئاتری گام بر خواهد داشت.

نظر شما