شناسهٔ خبر: 62273 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

اعزام دانشجو به فرانسه،سوئد و استرالیا

اعزام دانشجو به فرانسه یکی از مواردی است که همیشه در کنار مقاصد و اهداف مهاجرتی دیگر در ذهن متقاضی قرار دارد چرا که دانشجو در این کشور با هزینه اندکی برای تحصیل روبه روست. از طرفی تحصیل در کشور فرانسه بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است. البته در این مورد لازم به ذکر است که منظور از «بدون مدرک زبان»، بدون مدرک زبان در سطح مورد نیاز است. چرا که امکان گذراندن دوره زبان در این کشور وجود دارد و می توان در همین کشور به سطح مورد نیاز برای تحصیل دست یافت. تحصیل در کشور فرانسه تا سال ۲۰۱۹ رایگان بود اما پس از آن، تحصیل در این کشور با هزینه تحصیلی بین ۲۷۰۰ تا ۳۷۰۰ یورو سالانه، دانشجوی خارجی می پذیرد که با تمام این اوصاف نیز، باز هم نسبت به سایر کشورهای اروپایی هزینه کمتری را در یر می گیرد. تحصیل در هر ۳ مقطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) به زبان فرانسوی انجام می گیرد پس با این تفاصیل در بحث اعزام دانشجو به فرانسه مستلزم یادگیری زبان فرانسوی است. برای اعزام دانشجو به فرانسه باید فرآیندی را طی کرد. در ابتدا باید برای ثبت نام و پذیرش دانشگاه مورد نظر ثبت نام اینترنتی انجام گیرد و یک صفحه برای متقاضی ایجاد شود. پس از دریافت شماره ثبت نام، متقاضی باید به حساب کاربری خود وارد شود و اطلاعات درخواستی را تکمیل کند. سپس درخواست مصاحبه و گواهی تکمیل آن را دریافت می نماید. پس از دریافت فرم درخواست ویزا و تکمیل کردن آن، به همراه مدارک مورد نیاز، برای اخذ ویزا به سفارت مراجعه می نماید. برای دریافت ویزا ارائه مدارکی از قبیل: نامه پذیرش دانشگاه، پاسپورت، نامه تمکن مالی، گواهی بیمه و سلامت، مدرک زبان و رسید هزینه های پرداختی الزامی است.
 

اعزام دانشجو به سوئد برای ایرانیان یکی از برترین روش های مهاجرتی به این کشور محسوب می شود. اعزام دانشجو به سوئد برای همه به خصوص افراد متاهل و خانواده ها حائز اهمیت است. زیرا تنها کشوری است که در حال حاضر با یک پذیرش تحصیلی برای همراهان دانشجو (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال) هم ویزای همزمان صادر می کند. همین امر موجب می شود که حتی خانواده ها با وجود هزینه های بالای زندگی در این کشور، برای رسیدن به اقامت تحصیلی در سوئد اشتیاق نشان دهند. زبان مردمان این کشور سوئدی است اما تحصیل به زبان انگلیسی هم در دانشگاه های این کشور رایج است. قدیمی ترین دانشگاه این کشور آپسالا و برترین دانشگاه لوند سوئد است که در سطح ۹۴ رتبه جهانی قرار دارد. مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی آیلتس۶، در مقطع کارشناسی ارشد ۶.۵ است. ناگفته نماند که امکان اخذ بورسیه جهت گذراندن دوره زبان نیز در این کشو با داشتن حداقل آیلتس ۵.۵ وجود دارد. از دیگر مزایای تحصیل در کشور سوئد می توان به حق کار دانشجویی و همچنین حق کار تمام وقت برای همراه اشاره کرد که با نرخ بیکاری زیر ۳% این کشور، خانواده ها با کار می توانند اغلب هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند. هزینه تحصیل در کشور سوئد حدودا ۹۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ (کرون) است. جهت اخذ ویزای تحصیلی سوئد ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده به همراه ریز نمرات، نامه پذیرش، ارائه تمکن مالی و توصیه نامه از اساتید دانشگاهی، پاسپورت و مدارک هویتی الزامی است.

با اعزام دانشجو به استرالیا امکان اخذ اقامت دائم نیز وجود دارد. زیرا تحصیل در کشور استرالیا با وجود برترین نظام آموزشی جهان، پس از تحصیل در این کشور می توان به کار پردرآمدی دست یافت. اعزام دانشجو به استرالیا کمی با احتیاط و با رعایت همه جوانب باید انجام پذیرد زیرا از نظر سن و مدرک زبان و فاصله تجصیلی کمی سخت گیری انجام می شود و بهتر استتا جایی که ممکن است نقص مدارک وجود نداشته باشد. برای داشتن شرایط اعزام دانشجو به استرالیا در ابتدا باید درخواست پذیرش تحصیلی و دریافت نامه پذیرش از دانشگاه انجام گیرد سپس با دریافت تایید الکترونیکی ثبت نام، درخواست دریافت ویزای تحصیلی از سفارت را مطرح کند. مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت داشتن مدرک زبان معتبر، تاییدیه مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریزنمرات، گواهی سلامت و ارائه نامه تمکن مالی و سوءپیشینه الزامی است. هزینه تحصیل در  مقطع کارشناسی بین ۲۰,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰$ (دلار استرالیا)، در مقطع کارشناسی ارشد۲۲,۰۰۰ تا ۳۵,۰۰۰ $ (دلار استرالیا) و هزینه تحصیل در مقطع دکترا بین ۳۰,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ $ (دلار استرالیا) تخمین زده شده است. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و معمولا سالی ۱ باردانشجویان می توانند برای دریافت آن درخواست دهند. برای اخذ بورسیه تحصیلی نیاز به داشتن رزومه قوی، ارائه چندین مقاله ISI، داشتن کتاب و رزومه خوب تحصیلی شرط اصلی است. از مزایای دیگر تحصیل در استرالیا حق کار دانشجویی نیمه وقت است و به مدت ۲ سال هم اقامت پس از تحصیل به دانشجو اعطا می کند ا به کار برسد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در راستای مهاجرت به استرالیا متقاضیان را یاری می کند.

نظر شما