شناسهٔ خبر: 62434 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نحوه جذب دانشجو در رشته دکتری فلسفه تاریخ اعلام شد

رئیس کارگروه علوم تاریخی نحوه جذب دانشجو در رشته دکتری فلسفه تاریخ را عنوان کرد و گفت: با توجه به دشواری کار مقرر شد فعلاً ارائه این رشته در دانشگاه باقرالعلوم (ع) باشد.

نحوه جذب دانشجو در رشته دکتری فلسفه تاریخ اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه ۱۸۰ شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست غلامعلی حداد عادل در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

دراین جلسه بررسی سرفصل‌ دوره دکتری «فلسفه تاریخ» در دستور کار قرار گرفت و گزارش اقدامات انجام شده در این زمینه توسط حجت الاسلام و المسلمین محسن الویری، رئیس کارگروه علوم تاریخی ارائه شد.

وی گفت: رشته فلسفه تاریخ نخستین گام جدی کارگروه برای برنامه بلند مدت خود است که می ‌کوشد با تربیت گروهی برگزیده از نخبگان، ریل‌ گذاری لازم برای تولید تاریخ دانش بومی را بدور از شتابزدگی‌ ها و شعارزدگی‌ها انجام برساند.

الویری گفت: هدف از راه اندازی این رشته تربیت دانش آموختگانی است با اندوخته‌ای در خور از معارف اسلامی و آشنایی تخصصی با دانش فلسفه علم تاریخ که توان فهم نظریه‌ ها و یافته‌های علمی موجود و نقد آنها و آموزش یا پژوهش در زمینه دیدگاه‌های دین بنیاد در گستره سنت اسلامی را داشته باشند.

وی در مورد نحوه جذب دانشجو در این رشته گفت: داوطلبان باید داری پایه ده حوزه و نیز مدرک سطح سه در یکی از رشته های مرتبط با تاریخ در موسسات و مراکز حوزوی یا کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های تاریخ از دانشگاه‌های کشور را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین الویری ادامه داد: با توجه به دشواری کار مقرر شد فعلاً ارائه این رشته در دانشگاه باقرالعلوم (ع) باشد. همچنین با نظر اعضاء ادامه بررسی کلیات سرفصل دوره دکتری فلسفه تاریخ به جلسه آینده موکول شد.

نظر شما