شناسهٔ خبر: 62460 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: رایزنی با وزارت ارتباطات برای اینترنت آموزش مجازی در ترم آینده

وزیر علوم تحقیات و فناوری از رایزنی با وزارت ارتباطات برای تامین اینترنت پرسرعت و ارزان قیمت برای سال تحصیلی جدید خبر داد.

رایزنی با وزارت ارتباطات برای اینترنت آموزش مجازی در ترم آینده

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی در گفتگویی درباره وضعیت اینترنت دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید با توجه به استمرار آموزش‌های مجازی گفت: درباره اینترنت دانشگاه‌ها در جلسه‌ای که با حضور رئیس جمهور برای شروع فعالیت دانشگاه‌ها تصمیم گیری شد، درخواست کردیم برای ارائه با کیفیت آموزش مجازی حمایت لازم صورت گیرد، با توجه به سیستم آموزشی که دانشگاه‌ها با زحمت راه اندازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اعلام کرد به جای حمایت مستقیم از دانشگاه از مجموعه‌های مسئول از جمله وزارت ارتباطات می‌خواهیم که این حمایت را انجام دهند.

وزیر علوم افزود: لذا ما از وزارت ارتباطات درخواست کردیم با توجه به همکاری خوبی که در نیم‌سال گذشته با دانشگاه‌ها داشته‌اند در سال تحصیلی جدید هم با کیفیت بهتر همکاری بیشتری با دانشگاه‌ها داشته باشند تا هم اینترنت پرسرعت و هم ارزان قیمت برای آموزش‌های مجازی تامین کنیم.

وی درباره زیرساخت‌های مجازی دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها برای آموزش‌های مجازی از سامانه‌های مختلف استفاده می‌کنند و این طبیعی است که آنها بر اساس ماموریت‌های خود این سامانه‌ها را انتخاب کنند، ولی وزارت علوم در تلاش است تا اساتید دانشگاه یک سیستم نرم افزاری جامع‌تری را تعریف کنند تا به دانشگاه‌هایی که این ظرفیت را در بحث فنی ندارند کمک شود تا سریع‌تر و بهتر کار کنند.

به گزارش مهر، بنا بر اعلام قبلی مسئولان آموزش عالی ترم آینده تحصیلی که از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود، به صورت ترکیبی از آموزش حضوری و مجازی خواهد بود. با توجه به شرایط شیوع کرونا در هر استان، جزئیات برگزاری نحوه آموزش حضوری و مجازی به دانشگاه‌ها در هر استان واگذار شده است.

نظر شما