شناسهٔ خبر: 62555 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

احمد تمیم‌داری با اشاره به درگذشت تاجماه آصفی: یکی از گنجینه‌های ارزشمندمان را از دست دادیم

احمد تمیم‌داری که دوره کارشناسی ارشد و دکتری با زنده‌یاد تاجماه آصفی همکلاس بوده، معتقد است که وی یکی از دانشجویان برجسته آن دوره بوده است.

یکی از گنجینه‌های ارزشمندمان را از دست دادیم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ احمد تمیم‌داری در گفت‌وگویی  درباره درگذشت تاجماه آصفی اظهار کرد:‌ من در دوره فوق‌لیسانس و دکتری با دکتر آصفی همکلاس بودم و تا جایی که اطلاع دارم در آموزش و پرورش خدمت می‌کرد. فکر می‌کنم سال‌ 63 یا 64 بود که با علامه دکتر احمد مهدوی دامغانی آشنا شد و ازداوج کردند و بعد از آن به آمریکا رفتند.
 
این ادیب و زبان‌شناس ادامه داد: وی تا همین چند وقت پیش نیز مشغول تدریس در امریکا بود و در سال‌های مهاجرت نیز دست از تلاش و کوشش نکشید. رساله دکتری وی درباره علم کلام بود که در آن به بررسی آثار شاعران سبک خراسانی پرداخته بود. به خاطر دارم که خانم آصفی در دوران دانشجویی یکی از دانشجویان برجسته کلاس بود که به زبان عربی نیز مسلط بودند.
 
تمیم‌داری با اشاره به سال‌های دانشجویی خود گفت: تاجماه آصفی فرد شایسته، باسواد،‌ دانشمند، مدرس خیلی خوب و اهل قلم و اهل کتابت و دانش بود. در کلاس‌های سیدجعفر شهیدی که مشترک بود و با هم حضور داشتیم و در کنار ما دکتر علی‌محمد سجادی، دکتر کی‌منش، دکتر واعظ و دکتر ترابی بودند، روزهای خوبی را سپری کردیم.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که ما فوق‌لیسانس می‌خواندیم، دکتر زرین‌کوب مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی بودند و استادهای برجسته‌ای را دعوت کرده بودند و همین تدبیر و تفکر باعث شد تا در آن سال‌ها دانشگاه خروجی‌ مورد قبولی داشته باشد.
 
این زبان‌شناس برجسته در پایان گفت: آن دوره، دوره بسیار شکوفایی از نظر علمی بود و در حال حاضر بسیار ناراحت هستم که یکی از گنجینه‌های ارزشمند آن دوره را از دست داده‌ایم.   

نظر شما