شناسهٔ خبر: 62559 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش سهمیه بورسیه دانشجویان شهید بهشتی برای اعزام به روسیه

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از افزایش سهمیه بورسیه دانشجویان برای اعزام به روسیه خبر داد.

افزایش سهمیه بورسیه دانشجویان شهید بهشتی برای اعزام به روسیه

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سعدالله نصیری قیداری در پنجمین نشست روسای دانشگاه های برتر ایران و روسیه که امروز به شکل مجازی برگزار شد، گفت: تاکنون ۵۱ دانشگاه عضو کارگروه همکاری‌های دانشگاه‌های ایران و روسیه شده‌ و درحال حاضر بمنظور تقویت همکاری‌ها، یک شورای سیاست گذاری تشکیل شده است؛ شورایی که 3 نفر از رایزن‌های علمی ما حضور داشته و در زمینه توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی دانشگاه‌های 2 کشور تلاش می‌کنند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با تاکید بر این که چشم انداز بسیار خوبی در زمینه فعالیت‌های دانشگاه‌های دو کشور ایران و روسیه متصور است، اظهار کرد: تاکنون ۱۱ تفاهمنامه در ۹ نشست علمی مشترک با دانشگاه‌های روسیه منعقد کردیم و مسوولان دانشگاه‌های روسیه هم متقابلا ۱۵ بازدید از دانشگاه شهید بهشتی داشته اند. ضمن این که ۷ پروژه‌ علمی و تحقیقاتی مشترک نیز در دست اجرا داریم.

وی ادامه داد: اکنون ۱۴ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در دانشگاه‌های روسیه حضور دارند و ۱۵ استاد دانشگاه‌های روسیه نیز در شورای سیاست گذاری دانشگاه شهید بهشتی، حضور یافته اند.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی از اختصاص یک فضای جدید در این دانشگاه برای همکاری با دانشگاه‌های روسیه خبر داد و گفت: علاقمند هستیم در این دفتر فعالیت‌های خوبی در حوزه همکاری‌های 2 دانشگاه و تقویت فعالیت‌های مشترک انجام دهیم.

وی همچنین با تاکید بر این که یک سوم اساتید این دانشگاه فارغ التحصیل دانشگاه‌های خارجی هستند، گفت: ۱۳ نفر از این اساتید از دانشگاه‌های روسیه فارغ التحصیل شده‌اند و امیدواریم همکاری آنها در کارگروه همکاری های علمی مشترک با دانشگاه‌های روسیه، بتواند چشم انداز روشنی را از فعالیت‌های علمی آینده ترسیم کنند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی در پایان، از افزایش سهمیه بورسیه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی برای اعزام به دانشگاه‌های روسیه خبر داد.

نظر شما