شناسهٔ خبر: 62691 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چاپ کتابی درباره هنر و علم بی‌کار نشستن

کتاب «هدایت خودکار(هنر و علم بیکار نشستن)» نوشته اندرو اسمارت با ترجمه رضا اسکندری توسط نشر ترنگ منتشر و راهی بازار نشر شد.

چاپ کتابی درباره هنر و علم بی‌کار نشستن

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  مهر؛ کتاب «هدایت خودکار(هنر و علم بیکار نشستن)» نوشته اندرو اسمارت به‌تازگی با ترجمه رضا اسکندری توسط نشر ترنگ منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نویسنده این‌کتاب معتقد است بی‌کار نشستن یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در زندگی است. به‌همین‌خاطر تصمیم گرفته عقاید خود را در این‌زمینه با مخاطبان به اشتراک بگذارد. او امیدوار است بتواند با این‌کتاب، دیگران را متقاعد کند که به رغم افزایش ساعات کاری در دنیا و ادعای کتاب‌های مدیریت زمان در بازار که مردم می‌توانند و باید کار بیشتری انجام بدهند، اوضاع به عکس است.

اندرو اسمارت در کتاب خود می‌گوید شما باید کار کمتری به انجام برسانید؛ در واقع، باید بیکار بنشینید. چون شواهد موجود در علم عصب‌شناسی حاکی از این‌اند که مغز حتی در همین‌لحظه، به استراحت نیاز دارد. اگرچه ذهن به‌شکل زیبایی، برای فعالیت چشمگیر تکامل پیدا کرده، اما برای اینکه بتواند به‌شکل عادی کار کند، نیازمند بیکار نشستن آن‌هم به‌مقدار زیاد است.

نویسنده کتاب «هدایت خودکار» در جایی از کتاب خود می‌گوید ما زیادی هدفمند و جهت‌داریم؛ باید اغلب اوقات، خودمان را در حالت اتوپایلوت قرار دهیم و منظورش از اتوپایلوت هم سیستمی است برای کنترل کردن هواپیما، بدون هیچ‌اقدامی از سوی خلبان. 

این‌کتاب با ۱۷۲ صفحه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما