شناسهٔ خبر: 62716 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارت کنکور دکتری ۹۹ امروز منتشر می شود/ الزام رعایت پروتکل بهداشتی

آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ روز پنجشنبه ۹ مرداد برگزار می‌شود و داوطلبان از روز دوشنبه ۶ مرداد به صورت اینترنتی می‌توانند کارت خود را دریافت کنند.

کارت کنکور دکتری ۹۹ فردا منتشر می شود/ الزام رعایت پروتکل بهداشتی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ داوطلبان آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۹ می‌توانند از روز دوشنبه ۶ مرداد ۹۹ کارت ورود به جلسه آزمون خود را با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org دریافت کنند.

داوطلبان آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه کنند و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. ضمناً سایر اطلاعات دیگر در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی درگاه این سازمان قرار گرفته قابل پرینت و دریافت است.

آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون

آدرس و محل تشکیل باجه رفع نقص کارت شرکت در آزمون داوطلبان بر مبنای شهرستان محل آزمون آنان در سایت سازمان سنجش درج شده است و داوطلبان درصورت وجود نقص احتمالی در کارت شرکت در آزمون باید براساس توضیحات بند «د» (یادآوری‌های مهم) اقدام و در صورت نیاز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲ و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ یکی از روزهای سه‌شنبه ۷ مرداد و یا چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند.

براساس برنامه زمانی پیش بینی شده فرآیند آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ از ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه ۹ مرداد ۹۹ در ۶۰ شهرستان مختلف کشور آغاز خواهد شد. نام و آدرس حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان مشخص شده است.

شرایط نقص کارت آزمون و نحوه رفع نقص

مغایرت در اطلاعات بندهای ۱، ۲، ۴، ۵، ۶، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ (شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، کد ملی، معدل مقطع کارشناسی، تاریخ فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی، موسسه فارغ‌التحصیلی مقطع کارشناسی، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ‌التحصیلی کارشناسی‌ارشد، مؤسسه فارغ‌التحصیلی کارشناسی‌ارشد، هیات علمی (مربی آموزشی رسمی)، دانشگاه محل خدمت مربیان آموزشی رسمی) باید در لینک مربوطه اصلاح شود.

داوطلب لازم است برای اصلاح مورد یا موارد ذکر شده از طریق لینک مربوط در سایت سازمان سنجش حداکثر تا تاریخ ۹ مرداد ۹۹ منحصراً به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با ورود به قسمت ویرایش اطلاعات، نسبت به اصلاح موارد اقدام کنند.

داوطلبان در صورتی که نسبت به بندهای ۳، ۷ و ۱۳ (جنس، معلولیت و زبان خارجی) کارت شرکت در آزمون مغایرتی مشاهده کردند، لازم است در یکی از روزهای سه‌شنبه ۷ مرداد ۹۹ و یا چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ به حوزه‌های رفع نقص کارت مراجعه کنند و موضوع را پیگیری کنند تا مشکل برطرف شود.

در خصوص بندهای ۱۲ و ۲۱ (نام رشته امتحانی و محل برگزاری آزمون) هیچ‌گونه تقاضایی پذیرفته نخواهد شد.

تبصره: آن دسته از دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ در مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه‌ای فارغ‌التحصیل شده و یا تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ در مقاطع مذکور فارغ‌التحصیل می‌شوند، باید نسبت به ویرایش و یا درج معدل فارغ‌التحصیلی (برای فارغ‌التحصیلان ۳۰ بهمن ۹۸) و یا میانگین نمرات واحدهای درسی گذرانده شده (برای فارغ‌التحصیلان تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹) خود تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ اقدام کنند.

این داوطلبان باید اصل گواهی تکمیل و تایید شده توسط دانشگاه محل تحصیل، مربوط به معدل واحدهای گذرانده تا تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ را در زمان مصاحبه همراه داشته و ارائه کنند.

چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بند ۸ (سهمیه ثبت نامی) کارت شرکت در آزمون وجود دارد، برای داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان (سپاه پاسداران)، وزارت جهاد کشاورزی، ایثارگران (بنیاد شهید و امور ایثارگران) و سهمیه رزمندگان (واحدهای تابعه ستاد کل نیروهای مسلح) لازم است حداکثر تا تاریخ ۹ مرداد ۹۹ به قسمت ویرایش اطلاعات کارت آزمون در سایت سازمان سنجش مراجعه و سهمیه مذکور اصلاح شود.

در صورت تأیید نهایی توسط ارگان ذیربط، سهمیه برای داوطلب اعمال می‌شود و در غیر این صورت با سهمیه آزاد گزینش خواهد شد و هیچ گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

داوطلبانی که در مرحله ثبت نام متقاضی استفاده از سهمیه بوده‌اند ولی سهمیه آنها به هر دلیل از طرف ارگان ذیربط مورد تائید قرار نگرفته است، ضمن ویرایش اطلاعات (سهمیه ایثارگری) برای بررسی و روشن شدن وضعیت سهمیه خود حداکثر تا تاریخ ۲۸ تیرماه ۹۹ به ارگان‌های مربوطه نیز مراجعه کنند.

تنها در صورت تایید سهمیه توسط ارگان ذیربط سهمیه درخواستی اعمال می‌شود در غیر این صورت داوطلب با سهمیه آزاد گزینش خواهد شد و هیچ گونه اعتراضی قابل قبول نیست.

چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب فاقد عکس است یا عکس روی کارت دارای اشکالاتی از جمله فاقد مهر بودن عکس، واضح نبودن عکس و … است ضروری است در ساعات مشخص شده روزهای سه‌شنبه ۷ مرداد ۹۹ و یا چهارشنبه ۸ مرداد ۹۹ شخصاً ضمن همراه داشتن دو قطعه عکس ۴*۳ (که در سال جاری تهیه شده باشد) و کارت شناسایی ملی یا شناسنامه عکس‌دار به باجه‌های رفع نقص مراجعه کرده و موضوع را پیگیری کرده تا مشکل برطرف شود.

اضافه شدن ماسک به لوازم ضروری همراه داوطلب

داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون، اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار و چند مداد سیاه نرم پر رنگ، مداد پاکن، مدادتراش، سنجاق و ماسک به همراه داشته باشند. از ورود داوطلبانی که کارت شرکت در آزمون و کارت شناسایی (کارت ملی یا شناسنامه) به همراه نداشته باشند به جلسه آزمون ممانعت به عمل خواهد آمد.

آوردن وسائل اضافی به جلسه آزمون (بجز مدارک مندرج در بند ۵ فوق) و هرگونه وسیله ارتباطی، الکترونیکی، و محاسباتی (از قبیل تلفن همراه حتی خاموش، ساعت هوشمند، انگشتر هوشمند، دستبند هوشمند، پیجر و ماشین حساب)، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نُت و یادداشت و نظایر آن اکیداً ممنوع است.

به همراه داشتن هرکدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذیربط برابر آیین نامه تقلب و تخلف رفتار خواهد شد و موجب محرومیت از گزینش در آزمون می‌شود.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری فیزیکی و الزامات بهداشتی

داوطلبان لازم است موارد اعلامی به منظور حفظ سلامتی خود، سایر داوطلبان و خانواده‌ها رعایت کنند.

۱. زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت ۶:۳۰ صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

۲. برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق پایانی موکول نکنید.

۳. از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کنید.

۴. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.

۵. همراه داشتن ماسک ۳ لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا پایان برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

۶. حوزه‌های آزمون از تحویل گرفتن هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و … معذور هستند، بنابراین اکیداً توصیه می‌شود به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری شود.

۷. به همراه داشتن تلفن همراه حتی بصورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

۸. در زمان استقرار در محل صندلی از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری کنید.

۹. برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

۱۰. از تماس دست‌ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کنید.

۱۱. هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی استفاده کنید. در صورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج استفاده کنید.

۱۲. در صورت داشتن سوال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتماً با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

۱۳. در پایان آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر صندلی خود مستقر باشید.

۱۴. به پیام‌هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و در جلسه آزمون از بلندگو پخش می‌شود با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

۱۵. لوازم التحریر مورد نیاز از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تاکید می‌شود رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می‌شود.

۱۶. پاک کردن و ضدعفونی کردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالکلی (که توسط حوزه امتحانی به شما تحویل می‌شود) حتماً انجام شود.

۱۷. سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می‌شود نظیر صندلی‌ها، دستگیره درب‌ها و شیرآلات سرویس بهداشتی و… خودداری کرده و از دستمال کاغذی استفاده کنید.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه داوطلبان آزمون دکتری سال ۹۹

همه داوطلبان این آزمون لازم است از روز سه‌شنبه ۷ مرداد ۹۹ به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام و پرینت گواهی سلامت صادره شده را در روز برگزاری آزمون به حوزه امتحانی تحویل دهند.

نظر شما