شناسهٔ خبر: 62812 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

پرستار کودک

کودکان در هر خانه­ای، نور چشمان خانواده هستند. والدین کودک در حقیقت به امید یک زندگی خوب برای خود و فرزندانشان مشغله­های زیاد را به جان می­خرند. وجود اینگونه مشاغل در بسیاری از اوقات و به خصوص در زوج­های جوان، مانع عمل به تمام وظایف در قبال کودک از سوی والدین می­شود. در چنین شرایطی استفاده از پرستار کودک راه مناسبی برای جبران کاستی­های کودک برای رشد است.

پرستار کودک همواره در کنار کودک حضور دارد و با توجه به تخصص بالای او در زمینه­های مراقبت از کودک ، در رشد و تربیت کودک بسیار موثر باشد. کودک نیز با حضور یک همدم و دوست در کنار خود احساس آرامش بیشتری در غیاب والدین خود خواهد داشت. پرستار کودک همچنین خیال والدین را از بابت دوری از فرزندشان را آسوده می­کند.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از برترین و معتبرترین مجموعه­های خدماتی می­باشد و پرستار کودک تنها یکی از ده­ها خدمت ارزنده­ی دیگر این مجموعه است.

حضور پرستار کودک در منزل این امکان را نیز فراهم می­کند تا در صورت ناخوشی کودک به هر علتی، راه برای بهره­مندی کودک از خدماتی مانند پزشک در منزل، تزریقات در منزل یا سرم در منزل مجموعه­ی هوم کا هموارتر خواهد بود.

اهمیت حضور پرستار کودک

در غیاب والدین کودک، اهمیت حضور پرستار کودک بر هیچکس پوشیده نیست. بدون شک کودک برای رشد و شکوفایی خود نیاز به آموزش دارد و حضور تنهای او در منزل یا استفاده از فرد غیر متخصص در نگهداری از کودک ، به هیچ عنوان به صلاح نیست.

بر خلاف این موضوع، پرستار کودک فردی است که تمام نیازهای کودکان در سنین متفاوت را درک کرده و با آن­ها آشنا می­باشد. در همین زمینه تحصیل کرده و تمام دوره­های حرفه­ای پرستار کودک را گذرانده است. پس جای خالی والدین را تا حدی پر کرده و به امر نگهداری و آموزش کودک می­پردازد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا یکی از مجموعه­هایی است که به ارائه­ی خدمات با کیفیت و دقیق شهره است. پرستار کودک از خدمات قابل ارائه­ی این مجموعه برای والدین گرامی می­باشد.

پرستاران این مجموعه جزو بهترین پرستاران موجود بوده و از مصاحبه­های تخصصی کارشناسان مجموعه با موفقیت عبور کرده­اند و توان انجام تمام وظایف خود را به بهترین شکل ممکن دارند.

وظایف پرستار کودک

انتخاب پرستار باتجربه و ماهر در امور مخصوص به خود، نکته­ی طلایی بهره­گیری هرچه بهتر از خدمات پرستار کودک می­باشد. در ادامه با تعدادی از وظایف پرستار کودک آشنا می­شویم:

  • انجام امور موثر در رشد و نمو کودک
  • پیش بردن امور تربیتی کودک با توجه به موازین اخلاقی متذکر شده از سوی والدین
  • سرگرم کردن کودک و همبازی شدن با او
  • حفظ امنیت و القای حس آرامش به کودک
  • انجام امورات مربوط به نظافت کودک
  • توجه به رژیم غذایی مناسب سن کودک
  • همراه شدن با او در تفریحات مانند حضور در پارک و شهربازی
  • تشویق کودک برای حضور مفید در جامعه
  • ایجاد انگیزه برای انجام ورزش

نوع و جزئیات انجام کارهای فوق با توجه به سن کودک معنای دقیق­تری پیدا می­کنند اما در حالت کلی انجام این امور از وظایف پرستار کودک می­باشد.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا این افتخار را دارد تا به عنوان یکی از معتبرترین و برترین مجموعه­های فعال در امر خدمات درمانی و پرستاری، ارائه کننده­ی خدمات پرستارکودک به والدین گرامی باشد.

ویژگی های پرستار کودک حرفه­ای

همانطور که اشاره شد، پرستار کودک به عنوان پر کننده­ی جایگاه خالی والدین پر مشغله، وظیفه­ی رشد و نگهداری و نیز انجام امور مربوط به تربیت کودک را بر عهده دارند. از این رو علاوه بر لزوم انجام تحصیل و آموزش دیدن در این زمینه، بهره­مندی پرستار کودک از یک سری ویژگی­های رفتاری و اخلاقی نیز نیاز است که به تعدادی از آن­ها اشاره می­کنیم:

  • صبر و حوصله­ی زیاد
  • دلسوز بودن و مهربانی با کودک
  • ایجاد رابطه­ی عاطفی با کودک
  • جلوگیری از ایجاد حس دوری از والدین در کودک

البته ویژگی­های فوق مواردی کوچک از ویژگی­های مورد نیاز بود اما پرستار کودک خوب می­بایست تمام این ویژگی­ها را داشته باشد. پرستار کودک می­بایست از متد و قوانین نوین در تشویق و تنبیه استفاده کند و برای مثال، مانند گذشته از برخورد فیزیکی با کودک به شدت پرهیز کند.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا پرستاران تیم پرستاری مجموعه­ی خود را بر اساس آخرین استانداردهای تعریفی پرستاری دستچین کرده است و انجام بهترین و با کیفیت­ترین نوع از خدمات پرستار کودک را ضمانت می­نماید. پرستاران این مجموعه آخرین و جدیدترین دوره­های پرستار کودک را گذرانده و آماده­ی انجام خدمات با بهترین کیفیت می­باشند.

هزینه پرستار کودک

یکی از مهمترین عوامل انتخاب پرستار کودک برای نگهداری از فرزند برای والدین، هزینه­ی پرستار کودک است. قیمت­گذاری پرستار کودک بر اساس وظایف تعریف شده از سوی والدین به پرستار و انجام وظایف کلی توسط او انجام می­شود. به عبارت دیگر، گاهی به علت شرایط خاص کودک و به دلایل مشخص، پرستار کودک از سوی والدین موظف به انجام برخی امور برای کودک می­شود. این موارد نیز در تعیین هزینه­ی پرستار کودک تاثیرگذارند.

همچنین ساعات کاری پرستار کودک و زمانی که در طول روز به انجام امورات کودک می­پردازد نیز یکی دیگر از موارد تعیین کننده در قیمت پرستار کودک است. این موضوع نیز وابسته به والدین کودک و ساعات کاری و عدم حضور والدین در منزل است.

مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با توجه به موارد و نکات فوق و تعرفه­ی تعیین شده از سوی وزارت بهداشت، قیمت خدمات خود را تعیین می­کند. لذا خانواده­ها و افرادی که متقاضی استفاده از خدمات درمانی و پرستاری مجموعه­ی هوم کا هستند، می­توانند با هزینه­ی بسیار مناسب نسبت به سایر مجموعه­های ارائه کننده، از خدمات مورد نظر بهره­مند شوند. این موضوع تنها مختص خدمت پرستار کودک نیست بلکه برای تمام خدمات همین شیوه برای قیمت­گذاری صادق است.

نکات استفاه از پرستار کودک

در این که هیچ کس توان پر کردن جای خالی والدین برای کودک را ندارد، شکی نیست. پرستار مجموعه­ی هوم کا با توجه به تخصص بالا در مراقبت از کودک، از عهده­ی تمام مسئولیت­های خود برمی­آید اما در عین حال، والدین نباید از نقش خود در تربیت و رشد کودک غافل بمانند.

والدین کودک وظیفه دارند تا دست کم ساعاتی از شب را به حضور در کنار کودک و هم­نشینی و هم­صحبتی با او اختصاص دهند. با این کار علاوه بر آگاه شدن کودک از جایگاه خاص خود در خانواده، تربیت کودک نیز تکامل پیدا می­کند.

خدمات پرستار کودک با مجموعه­ی هوم کا

در حالت کلی کار پرستار منزل، شناسایی نیازهای کودک و دادن بهترین پاسخ برای رفع نیاز می­باشد و پرستاران نیز با همین هدف آموزش دیده­اند. پرستار کودک برای درک نیاز کودک نیازمند دیدن آموزش­های تخصصی پرستاری حرفه­ای می­باشد.

پرستاران تیم پرستاری مجموعه­ی خدمات درمانی و پرستاری هوم کا با گذراندن دوره­های تخصصی، موفق به کسب مهارت­های لازم برای نگهداری و مراقبت از کودک شده­اند.

برای استفاده از خدمات پرستار کودک با مجموعه­ی هوم کا، تماس تلفنی با این مجموعه و درخواست خدمت کافیست. یا اینکه به سایت www.homeca.ir وارد شده و خدمت مورد نظر خود را با توجه به راهنمایی­های موجود درخواست کنید. کارشناسان مجموعه­ی هوم کا با توجه به پروتکل­های تعریف شده ابتدا اطلاعات مورد نیاز را از متقاضی کسب نموده و بر اساس آن اقدام به معرفی مناسب­ترین پرستار کودک به والدین کودک می­نماید.

نظر شما