شناسهٔ خبر: 62936 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عدم شفافیت داده‌های فروش «تنت» در گیشه باعث خشم استودیوها شد

کمپانی سازنده «تنت» فیلم جدید کریستوفر نولان، در ارایه آمار فروش فیلم با شفافیت عمل نمی‌کند و این موجب خشم دست‌اندرکاران سینما شده است.

عدم شفافیت داده‌های فروش «تنت» در گیشه باعث خشم استودیوها شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  افرادی که ارقام درآمدهای باکس آفیسی را تحلیل می‌کنند متوجه شده‌اند که به طور تعجب‌آوری هیچ شفافیتی در ارتباط با ارقام فروش فیلم علمی‌تخیلی ۲۰۰ میلیون دلاری کریستوفر نولان یعنی «تنت» که آخر هفته قبلی در سینماهای آمریکا روی پرده رفت، وجود ندارد.

از وقتی «تنت» نمایش داده شده، استودیوی سازنده آن یعنی برادران وارنر با دقت مقدار کمی از داده‌های باکس آفیسی فیلم را به خبرنگاران و استودیوهای رقیب داده است. این در حالی است که استودیوها همیشه اطلاعات باکس آفیسی را به صورت روزانه و کامل منتشر می‌کنند.

با وجود اینکه نمایش «تنت» از سوم سپتامبر آغاز شد، برادران وارنر تا ششم سپتامبر سعی کرد تا رسماً اعلام کند که این فیلم در آخر هفته اول اکران خود ۲۰ میلیون دلار فروخته که نتیجه‌ای متوسط برای فیلمی با این اندازه است.

ناظران صنعت فکر می‌کنند استودیو منتظر است تا ارقامی بزرگ را برای کل آخر هفته منتشر کند و بعد از آن شروع به انتشار روزانه ارقام کند.

اما استودیو نگران است که خبرنگاران و رقبا نتایج را ناعادلانه تحلیل کنند و بگویند «تنت» شکست خورده است. برادران وارنر از خبرنگاران خواسته پس‌زمینه ماجرا را هم توصیف کنند و بگویند به خاطر بسته بودن بازارهای بزرگ از جمله نیویورک و لس‌آنجلس و به خاطر فعالیت بقیه سینماها با ظرفیت محدود، از ابتدا انتظار می‌رفت اکران «تنت» ضعیف‌تر از حالت معمول باشد.

از طرف دیگر، با وجود اینکه عجیب است که استودیویی مانند برادران وارنر داده‌های فروش فیلم خود را به درستی برای پروژه‌ای که شاید عظیم‌ترین فیلم سال باشد اعلام نکند، بسیاری از بازیگران هالیوودی خواستار موفقیت «تنت» هستند. استودیوهای رقیب از نزدیک عملکرد این فیلم در دوران پاندمی را تماشا می‌کنند چون نتیجه آن نشان می‌دهد که در حال حاضر اکران دیگر فیلم‌های بلاک‌باستری عظیم می‌تواند ایده خوبی باشد یا نه.

نظر شما