شناسهٔ خبر: 62939 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام نتایج کنکور تا پایان مهر/توصیه به کنکوریها برای انتخاب رشته

وزیر علوم گفت: توصیه من به داوطلبان این است که شهر محل زندگی خود و یا شهرهای نزدیک به محل سکونت را برای انتخاب رشته کنکور انتخاب کنند.

اعلام نتایج کنکور تا پایان مهر/توصیه به کنکوریها برای انتخاب رشته

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  منصور غلامی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم شرایطی را شاهد باشیم که دانشجویان جدیدالورود برای دوره های محدودی در محیط دانشگاه ها حضور داشته باشند. دانشگاه ها در حال طراحی برنامه هایی هستند که هم داوطلبان را از طریق تور مجازی با دانشگاه ها آشنا کنند و هم کسانی که قبول می شوند قبل از اینکه در دانشگاه وارد شوند، از طریق همین تورها  با بخش های مختلف دانشگاه آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وزیر علوم درباره زمان اعلام نتایج کنکور 99 گفت: رئیس سازمان سنجش آموزش به ما قول دادند تا پایان مهر ماه نتیجه پذیرش دانشجویان جدید الورود را اعلام کنند؛ طبیعی است بعد از اعلام نتایج و در عرض چند روز دانشجویان ثبت نام خواهند شد و دانشگاه‌هایی که ترم را شروع کردند می‌تواند آموزش این دانشجویان را شروع کنند.

نحوه برگزاری کلاس های عملی در ترم جدید

وی درباره برگزاری کلاس های عملی در ترم جدید تحصیلی گفت: قرار است این دروس در طول ترم با تقسیم زمان و توزیع دانشجویان در گروه های کوچک و محدود در حدی که دانشگاه ها بتوانند برای دانشجویان غیر بومی سرویس اسکان تامین کنند، ارائه خواهد شد. ترم گذشته هم تقریبا همین تدابیر انجام شد البته برخی رشته ها هم هستند که امکان ارائه بخشی از دروس عملی را از طریق سیستم های خاص نرم افزاری و مدلینگ در بستر اینترنت را دارند.

توصیه وزیر علوم به جدیدالورودها/در شهر خودتان انتخاب رشته کنید

وزیر علوم درباره نقل و انتقالات دانشجویان در ترم جدید نیز توضیح داد و افزود: توصیه من به داوطلبان این است که در شهر محل زندگی خود و یا شهرهای نزدیک به محل سکونت انتخاب رشته کنند؛ البته برخی ها دوست دارند در شهرهای بزرگ تحصیل کنند و نمی توان به این افراد اصرار کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در همه استان ها ما دانشگاه های بزرگ داریم و دانشجویان می توانند با بررسی رتبه و رزومه اساتید دانشگاه های شهر خودشان یکی از این دانشگاه ها را انتخاب کنند. 

رایزنی با وزیر ارتباطات برای اینترنت رایگان دانشجویان

غلامی درباره اینترنت دانشجویان در ترم جدید توضیح داد و افزود: در این رابطه با وزیر ارتباطات صحبت کرده ایم و ایشان قول دادند اینترنت ارزان قیمت و یا رایگان دانشجویان در ترم جدید را تامین کنند البته خواسته ما رایگان شدن اینترنت است. هماهنگی های اولیه انجام شده و امیدواریم از همین روزها محقق بشود.

اولویت بندی اسکان دانشجویان در خوابگاه بر عهده دانشگاه هاست

وزیر علوم درباره اسکان دانشجویان در ترم جدید تحصیلی گفت: مبنا در ترم جدید آموزش مجازی است. ولی اگر پروتکلهای بهداشتی به ما اجازه دهد و فضاهای موجود هم قابل مدیریت باشد، با حفظ سلامتی دانشجویان به آن‌هایی که ضرورت دارد، خدمات خوابگاهی خواهیم داد. اولویت ها را دانشگاه ها خودشان تعیین کنند مثلا دانشجویان ارشد و دکتری که تحقیق می کنند و در این ترم باید فارغ التحصیل شوند، اولویت خاص پیدا می کنند.

وی ادامه داد: تاکید من بر این است که دانشجویان سال اول، مدت کوتاهی را در دانشگاه حضور یابند و برای این افراد نیز اسکان در نظر گرفته شود.

نظر شما