شناسهٔ خبر: 62967 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سهمیه های جذب هیات علمی کاهش یافت/ ۲ فراخوان محدود و ادغام شد

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم از ادغام دو فراخوان جذب در یک فراخوان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: امسال برخلاف سال های گذشته تنها یک فراخوان جذب خواهیم داشت.

سهمیه های جذب هیات علمی کاهش یافت/ ۲ فراخوان محدود و ادغام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  محمدرضا رضوان‌طلب در گفتگویی  درباره فراخوان جذب اعضای هیئت‌علمی در سال ۹۹ گفت: در سال ۹۹ برخلاف سال های گذشته ۲ فراخوان جذب اعضای هیات علمی نداریم و دو فراخوان به دلیل شرایط کرونا و مقداری هم تاخیر دانشگاهها در ارسال پرونده‌ها در یک فراخوان ادغام شد.  

وی ادامه داد: فراخوان ما تقریباً بین شهریور و بهمن ماه برگزار می شد ولی امسال یک فراخوان بیشتر نداریم.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: امسال باید بتوانیم تا پایان دولت تمام پرونده‌های جذب که از قبل مانده است را تعیین تکلیف کنیم. برای همین به دانشگاه‌ها اعلام کردیم تمام پرونده‌های فراخوان‌های جذب را تا آخر سال ۹۹ به مرکز جذب ارسال کنند.

وی ادامه داد: الان برخی از پرونده‌ها به مرکز جذب ارسال می‌شود که مربوط به سال ۹۱ و یا ۹۲ است درصورتی که دانشگاه‌ها باید ۹۰ روزه به پرونده‌های جذب رسیدگی کنند ولی اکنون شاهد آن هستیم که ۹ سال می‌گذرد ولی هنوز پرونده ارسال نشده است برای همین دو فراخوان را در یک فراخوان ادغام کردیم.

رضوان طلب به کاهش سهمیه های جذب اشاره کرد و گفت: مخصوصاً این‌که امسال سهمیه‌های ما خیلی کمتر شده است تعدادی که می‌توانیم در ۲ فراخوان جذب کنیم ۹۴۵  نفر برای کل دانشگاه‌های دولتی است.

وی ادامه داد: برای سال ۱۴۰۰ نیز ۹۴۵ نفر سهمیه داریم بنابراین اقتضاء محدودیت‌ها این بود که ما دو فراخوان را در یک فراخوان ادغام کنیم.  

نظر شما