شناسهٔ خبر: 62968 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معرفی نامزدهای نهایی بوکر ۲۰۲۰/ ۴ نویسنده نوقلم در فهرست ماندند

فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر ۲۰۲۰ دربرگیرنده نام ۶ نویسنده منتشر شد.

معرفی نامزدهای نهایی بوکر ۲۰۲۰/ ۴ نویسنده نوقلم در فهرست ماندند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در حالی که هیلاری مانتل از راه‌یافتن به دور نهایی رقابت بوکر ۲۰۲۰ جا ماند، ۴ نویسنده نوقلم با آثارشان برای دور نهایی رقابت می‌کنند.

در حالی که هیلاری مانتل اگر برنده می‌شد سومین جایزه بوکرش را برای مجموعه «تالار گرگ» و این بار با کتاب «آینه و نور» دریافت می کرد، نام وی در فهرست نهایی این رقابت جایی نیافت.

نامزدهای نهایی امسال که از فهرست اولیه ۱۳ نفره انتخاب شده‌اند، عبارتند از:

«بیابان جدید» نوشته دایان کوک از آمریکا

«پیکر سزاوار سوگواری» نوشته تسیتسی دانگارمبگا از زیمبابوه

«شکر سوخته» نوشته آونی دوشی از آمریکا

«شاه سایه» نوشته مازا منگیستی از اتیوپی / آمریکا

«شاگی بِین» نوشته داگلاس استوارت از اسکاتلند / آمریکا

«زندگی واقعی» نوشته برندون تیلر از آمریکا

لی چایلد که از داوران امسال است در باره حذف رمان مانتل گفت: از نظر ما این رمان فوق العاده و شگفت‌انگیز است، جای شک ندارد… اما کتاب‌های دیگر بهتر از آن بودند، این همه چیزی است که من می‌توانم بگویم.

این ۶ نویسنده برای جایزه ۵۰ هزار پوندی بوکر با هم رقابت می‌کنند ونام برنده از میان این فهرست کوتاه ۱۷ نوامبر اعلام می‌شود.

سال پیش مارگارت آتوود و برندین اواریستو به صورت مشترک برنده این جایزه شده بودند و قانون بوکر را که از سال ۱۹۹۲ هر سال به تنها یک نویسنده تعلق گرفته بود، شکستند.

در میان نامزدهای نهایی امسال ۲ نویسنده مرد و چهار نویسنده رنگین‌پوست هستند. دیان کوک، آوین دوشی، داگلاس استوارت، و برندون تایلر ۴ نویسنده نوقلمی هستند که به این فهرست راه‌یافته‌اند.

در عین حال فهرست امسال بیش از همه به نویسندگان آمریکایی توجه نشان داده و به جز دانگرامبگا همه نامزدها یا آمریکایی ویا شهروند آمریکا هستند.

نظر شما