شناسهٔ خبر: 62971 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فراخوان طرح سربازی هیأت مرکزی جذب وزارت علوم مهر اعلام می شود

هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر کرد، هیأت مرکزی جذب وزارت علوم فراخوان جذب طرح سربازی را در مهرماه اعلام کند.

فراخوان طرح سربازی هیأت مرکزی جذب وزارت علوم مهر اعلام می شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  جلسه ۲۵۳ هیأت عالی جذب اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست محمدعلی کی‌نژاد در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای جلسه نامه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون مصوبات هیأت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت شد که دکتر کی‌نژاد در این خصوص بر قانونی بودن مصوبات هیأت عالی جذب تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد طی نامه‌ای این موضوع شفاف‌سازی شود.

در ادامه جواد محمدی دبیر هیأت عالی جذب از ارائه تعدادی از مصوبات سیاست‌گذاری هیأت عالی جذب برای تصویب، به شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خبر داد.

در ادامه جلسه نامه رئیس جمهور درمورد اصلاح بند ۶ ماده ۵ آئین نامه تشکیل هیأت عالی جذب  در خصوص احراز صلاحیت اعضای هیأت علمی قرائت شد که در این خصوص نیز اعضای هیأت عالی جذب بر اینکه رسیدگی به تخلفات اعضای هیأت علمی در مرحله پیمانی بر عهده هیأت اجرایی جذب و در مراحل بعد بر عهده هیأت انتظامی دانشگاه‌ها است، تأکید کردند.

همچنین در ادامه جلسه نامه دیوان محاسبات به هیأت عالی جذب در مورد صدور حکم توسط دانشگاه‌ها در صورت عدم صدور حکم پس از یک ماه توسط مراکز جذب وزارتین، قرائت شد که در این خصوص نیز مقرر شد مهلت زمانی یک هفته به مراکز جذب وزارتین داده شود تا جوابیه خود را ارسال کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد هیأت مرکزی جذب وزارت علوم در مهرماه فراخوان طرح سربازی برگزار کند و نامه قبلی طرح سربازی به دانشگاه‌ها را ابطال و به دیوان عدالت اداری ابلاغ کند.

در ادامه حسین کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: با توجه به پیشرفت آمایش آموزش عالی و تراکم فارغ‌التحصیلان در برخی رشته محل‌ها، بهتر است جذب جدید را متوقف کنیم تا سازوکار آمایش به نتیجه برسد.

همچنین در این جلسه مقرر شد هیأت مرکزی جذب وزارت علوم ظرف مدت ۱۵ روز لیست جذب اعضای هیأت علمی را بر مبنای آمایش اعلام کنند.

در پایان جلسه تعدادی از اعضای هیأت‌های اجرایی جذب و کارگروه صلاحیت عمومی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی  صنعتی کرمانشاه، پژوهشگاه فضایی، علوم پایه دامغان، صدا و سیما، اراک، شهید مدنی آذربایجان، صنعت نفت، تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، صنعتی قم، شیراز، نمایندگی ولی فقیه در سپاه، شهید چمران اهواز تأیید صلاحیت شدند.

نظر شما