شناسهٔ خبر: 63246 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام اسامی برگزیدگان جایزه فیلم‌های اقتباسی نمایشگاه کتاب فرانکفورت

همزمان با برگزاری نسخه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت، پنجمین فستیوال جایزه فیلم این نمایشگاه نیز از ۹ تا ۱۸ اکتبر برگزار می‌شود.

اعلام اسامی برگزیدگان جایزه فیلم‌های اقتباسی نمایشگاه کتاب فرانکفورت

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  همزمان با برگزاری نسخه دیجیتال نمایشگاه کتاب فرانکفورت، پنجمین فستیوال جایزه فیلم این نمایشگاه نیز از ۹ تا ۱۸ اکتبر برگزار می‌شود که بعد از اعلام نامزدهای نهایی دریافت جوایز نمایشگاه فرانکفورت اسامی برندگان بهترین فیلم‌های اقتباسی در حوزه‌های مختلف اعلام شده است. طبق رسم سال‌های گذشته بخش هنری نمایشگاه کتاب فرانکفورت یا همان آرتس پلاس (+Arts) این مراسم را سازماندهی کرده است.
 
شرکت‌های هنری و فیلم‌سازی دیگری از آلمان، کانادا و اکراین در اجرای این مراسم شرکت دارند. قرار است هنرمندان و سلبریتی‌های مختلف از کشورهای دنیا برای اجرا این برنامه آنلاین همکاری کنند. بخش هنری نمایشگاه کتاب فرانکفورت نامزدهای فیلم این جشنواره را طبق زیر اعلام کرده است:
 
بخش فیلم‌های اقتباسی برای کودکان یا نوجوانان
برنده: وقتی هیتلر خرگوش صورتی را دزدید/کارولین لینک
یعقوب، میمی و سگ سخنگو / ادموندز جانسونز
پینوکیو / ماتئو گارونه
 
بخش فیلم‌های اقتباسی ادبیات بین‌الملل
برنده: من به پایان دادن به چیزها فکر می‌کنم / چارلی کافمن
آنتیگون/ سوفی دراسپ
گاو اول/ کلی ریچارد
شرلی / جوزفین دکر
غیر متعارف / ماریا شریدر
 
بخش فیلم‌های اقتباسی از کتاب‌های مصور
برنده: موج نو فرانسوی: انقلابی در طراحی/ آلیسون النگاسینگ با مقدمه کریستوفر فرایلینگ /انتشارات ریل‌ارت
داستان فیلم/ مارک کازینز / انتشارات پاویلیون
جنون رنگ / باربارا فلوکیگر، اوا هیلشر و نادین ویتلیسباخ / انتشارات لارس مولر
 
بین هیئت داوران دو بخش اول نام یورگن بوس رئیس نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز دیده می‌شود. در سال‌های گذشته نمایشگاه کتاب فرانکفورت تلاش زیادی برای ارتباط و همکاری با شرکت‌های فیلم‌سازی و به نوعی ارتباط ناشران با فیلم‌سازان انجام داده است.
 
پیش از این مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعلام کرده بودند که قصد دارند هیئتی از ناشران و عوامل خود را برای عرضه کتاب در فستیوال فیلم کن اعزام کنند. مسئولان آلمانی می‌گویند سال گذشته اولین تجربه این اعزام دستاوردهای مثبتی برای ارتباط بین صنعت فیلم‌سازی و انتشارات کتاب داشته است.
 
یورگن بوس رئیس نمایشگاه فرانکفورت در اظهارنظری درباره این برنامه سفری گفت: رمان‌ها و فیلم‌ها ارتباط تنگاتنگی باهم دارند و در صنعت امروز فیلم‌سازی جهان نمی‌توان این دو را از هم جدا دانست. یک فیلم خوب معمولا برگرفته از یک داستان خوب است که هر دو تماشاگر را جذب می‌کنند. وی اظهار امیدواری کرد ایجاد ارتباط بین ناشران با عوامل فیلم‌سازی بتواند به پیشرفت دو صنعت کمک کند.

نظر شما