شناسهٔ خبر: 63259 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

فراخوان درج مقالات میان‌رشته‌ای نشریات در پرتال جامع علوم انسانی

با توجه به اهمیت مباحث میان‌رشته‌ای و پیوند علوم مختلف با علوم انسانی «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» آماده‌ی ثبت مقالات نشریات این حوزه در پرتال جامع علوم انسانی است.

فراخوان درج مقالات میان‌رشته‌ای نشریات در پرتال جامع علوم انسانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  با توجه به اهمیت مباحث میان‌رشته‌ای و پیوند علوم مختلف با علوم انسانی «پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی» آماده‌ی ثبت مقالات نشریات این حوزه در پرتال جامع علوم انسانی به آدرس www.ensani.ir است.

پس از استقبال چشم‌گیر نشریات «علوم انسانی و اسلامی» از فراخوان درج مقالات این حوزه در پرتال، پژوهشگاه بر آن شد تا از سایر نشریات جهت بازنشر مقالات بین‌رشته‌ای و مرتبط با علوم انسانی نیز دعوت به عمل آورد.

مطالعات بین‌رشته‌ای امروزه به دلیل این‌که می‌توانند مشکلات چند وجهی حوزه‌های مختلف را به شکل مؤثرتری حل و فصل کنند، مورد توجه محققان و همچنین سیاست‌گذاران قرار گرفته است.

از این‌رو در فراخوان جدید از همه‌ی صاحبان نشریات علمی کشور (علوم‌پزشکی، فنی - مهندسی، علوم پایه و..) که مقالات منتشر شده در نشریه آن‌ها به‌نحوی با حوزه‌های مختلف علوم انسانی مرتبط است، دعوت به‌عمل می‌آید تا با ثبت نشریه خود در پرتال جامع علوم انسانی، جامعه‌ی علمی کشور را از آخرین یافته‌های علمی خود بهره‌مند سازند.

ارتباط علوم انسانی و صنعت، مسائل کلینیکال روان‌شناسی، روان‌پزشکی، علوم تربیتی، توانبخشی، ارتباطات سلامت، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد نفت و انرژی، مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع، اخلاق پزشکی، حوزه‌های مختلف علوم اسلامی، معماری و شهرسازی از جمله حوزه‌های مرتبط با علوم انسانی در سایر رشته‌ها هستند که امکان درج مقالات آنها در پرتال فراهم شده است.

در این فرایند، پس از دریافت درخواست نشریات در فراخوان، با مشورت صاحبان نشریه و حوزه‌ی فعالیت نویسندگان مقالات، صرفاً مقالات بین رشته‌ای با حوزه‌ی علوم انسانی از هر شماره نشریه استخراج و در پرتال نمایه می‌شود.

شایان ذکر است پرتال جامع علوم انسانی به عنوان تنها بانک اطلاعاتی دارای دسته‌بندی موضوعی در بیش از سه هزار و ۳۰۰ زیرشاخه‌ی علوم انسانی و اسلامی، تاکنون اقدام به بازانتشار نسخه الکترونیک بیش از ۳۵۰ هزار مقاله تمام متن از حدود ۱۴۰۰ نشریه‌ی علمی کشور در قالب بیش از ۴۰ هزار شماره مجله، کرده است.

این پرتال با بازدید ده‌ها هزار نفر در روز به منبع معتبری جهت دست‌یابی به آخرین مقالات منتشر شده تبدیل شده است.

پرتال جامع علوم انسانی با در پیش گرفتن برنامه‌ریزی مناسب امکان دسترسی آسان به تحقیقات را فراهم ساخته که این امر ضمن کمک به پیشرفت علمی، باعث افزایش استناددهی محققان نیز می‌شود.

نشریات علاقه‌مند می‌توانند درخواست خود را از طریق ایمیل به نشانی ensani.portal@gmail.com ارسال نمایند.

نظر شما