شناسهٔ خبر: 63285 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نتایج نهایی کنکور دکتری تا پایان هفته اعلام می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ تا پایان هفته جاری اعلام می شود.

نتایج نهایی کنکور دکتری تا پایان هفته اعلام می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فاطمه زرین آمیزی  اظهار داشت: بر اساس برنامه زمان بندی اعلام شده نتایج آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۹۹ در هفته آخر مهرماه اعلام می‌شود.

وی افزود: آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ در مردادماه برگزار شد و نتایج آن تا پایان هفته اعلام می‌شود.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اولین آزمون کشوری در ایام کرونا بود که برگزار شد. این آزمون صبح پنجشنبه ۹ مردادماه ۹۹ برگزار شد.

در آزمون ورودی مقطع دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۹۹ تعداد ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب ثبت نام کرده بودند که ۷۰ درصد در جلسه آزمون حاضر بودند. از میان حاضران در جلسه آزمون تعداد ۱۱۶ هزار و ۴۰ نفر در آزمون دکتری ۹۹ مجاز شدند و پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته تعداد ۸۷ هزار و ۴۴۵ نفر نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کردند.

اسامی ۴۱ هزار و ۳۶۲ نفر برای فرآیند مصاحبه به دانشگاه‌ها معرفی شده است و ظرفیت پذیرش مقطع دکتری «Ph.D» نیمه متمرکز سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌های دولتی ۱۳ هزار و ۹۸۱ نفر و در دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۱۰ هزار نفر اعلام شده است.

نظر شما