شناسهٔ خبر: 63343 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

چگونه محصولات خود را از طریق اینترنت و وب سایت به فروش برسانیم؟

تبلیغ در گذشته اغلب مردم ترجیح می‌داند که با حضور در مراکز خرید و فروشگاه‌ها به صورت سنتی نیاز خود را بر طرف کنند اما امروزه با توجه به افزایش ترافیک، آلودگی هوا و بیماری‌های واگیردار و به طور کلی تغییر سبک زندگی و فرهنگ، مردم اغلب علاقه‌ای به بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری ندارند و ترجیح می‌دهند که کالا یا خدمت مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه نمایند.

در گذشته اغلب مردم ترجیح می‌داند که با حضور در مراکز خرید و فروشگاه‌ها به صورت سنتی نیاز خود را بر طرف کنند اما امروزه با توجه به افزایش ترافیک، آلودگی هوا و بیماری‌های واگیردار و به طور کلی تغییر سبک زندگی و فرهنگ، مردم اغلب علاقه‌ای به بازدید از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری ندارند و ترجیح می‌دهند که کالا یا خدمت مورد نیاز خود را به صورت آنلاین تهیه نمایند.

تمامی این عوامل باعث گسترش روز افزون خرید و فروش از فروشگاه‌های اینترنتی شده است، بنابراین اگر می‌خواهید از سایر رقبای خود در این عرصه عقب نمانید لازم است که حتما برای کسب و کار خود یک وب سایت فروشگاهی طراحی کنید.

فروشگاه اینترنتی (Online Shop)

همانند یک فروشگاه سنتی تمامی اجناس و خدمات  مختلف برای فروش در وب سایت ارائه شده است و مشتریان پس از ورود به وب سایت فروشگاه کالا یا خدمات مورد نظر خود را انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. سپس از طریق درگاه‌های پرداخت الکترونیک نسبت به پرداخت هزینه خرید خود اقدام می‌نمایند و پس از واریز وجه و تأیید مسئول فروش فروشگاه، کالا به آدرس مورد نظر ارسال می‌گردد.

تفاوت میان فروشگاه‌ های اینترنتی و فروشگاه های سنتی

  • برای خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مشتریان باید در ساعات کاری و اداری مشخص، به مکان فروشگاه بروند در صورتی که در هنگام خرید از فروشگاه‌های مجازی شما بدون نیاز به حضور فیزیکی در مکان و زمان مشخص می‌توانید در هر زمان و مکانی که بخواهید نسبت به خرید اقدام نمایید.
  • با توجه به فاصله مکانی بین فروشگاه‌ها مقایسه کردن کیفیت، قیمت و تنوع محصولات با یکدیگر کاری زمان بر، پرهزینه و خسته‌کننده است، در مقابل شما با مراجعه به وب سایت فروشگاه‌های مختلف می‌توانید محصول مورد نظر خود را از لحاظ ویژگی، کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش بررسی کنید و با اطمینان تصمیم به خرید بگیرید.
  • درخرید سنتی مشتری بعد از دریافت محصول و بررسی ظاهری آن، هزینه را با استفاده از دستگاه کارت خوان و یا به صورت وجه نقد پرداخت می‌کند، اما در خرید اینترنتی شما می‌توانید در منزل، محل کار یا حتی خارج از کشور، به راحتی و با استفاده از کارت بانکی که رمز پویای آن فعال شده است، خرید امن و راحتی را انجام دهید.

کسب و کارهای اینترنتی تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین بسترهای پول سازی و کسب درآمد شده‌اند و روز به روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما در حال حاضر ۳۲۰۰۰ کسب و کار اینترنتی در کشور مشغول فعالیت هستند و  ۱۸۰۰۰ کسب و کار اینترنتی دیگر در مرحله تایید هویت و اخذ مجوزهای لازم قرار دارند.

جالب است بدانید از میان تمامی این فروشگاه‌ها تنها تعداد معدودی توانسته‌اند تبدیل به یک سایت فروشگاهی معتبر با حاشیه سود بالا شوند. قطع به یقین سایت‌های فروشگاهی معتبر دارای ویژگی‌هایی هستند که آن‌ها را از دیگر سایت‌های فروشگاهی متمایز می‌کند. در ادامه به شرح ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی حرفه‌ای خواهیم پرداخت:

  1. قبل از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق لازم است که حوزه کاری خود را انتخاب نمایید و اعضای تیم کاری خود را با توجه به تخصص‌های مورد نیاز کسب و کارتان انتخاب نمایید. توصیه می‌شود کاری که در آن تخصص و سابقه فعالیت  دارید را انتخاب کنید و محصولاتی با کیفیت و قیمت رقابتی ارائه دهید.
  2. در هنگام طراحی وب سایت فروشگاهی خود به نکات زیر توجه فرمایید:

سادگی استفاده از سایت، سرعت بالای لود شدن سایت، روش‌های مختلف و امن پرداخت هزینه، توضیحات مناسب و کافی درباره محصولات، امکان مشاوره وگفتگوی آنلاین مشتریان با فروشندگان سایت، تنوع بالای محصولات، گارانتی و خدمات پس از فروش.

  1. از متخصصان طراحی سایت کمک بگیرید تا سایتی پر مخاطب داشته باشید و با استفاده از محتوا نویسی حرفه‌ای، سئو، تبلیغات در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ... نسبت به ارتقاء رتبه سایت در موتورهای جستجو از قبیل گوگل، یاهو و... اقدام نمایید. جالب است بدانید فروشی که وب‌سایت‌های فروشگاهی صفحه اول گوگل دارند ۵۰ برابر بیشتر از وب‌سایت‌های فروشگاهی صفحه دوم به بعدِ گوگل است.
  2. برای اینکه نحوه دریافت وجه و ارسال محصول به سرعت و بدون ایراد باشد، می‌بایست بستری را در فروشگاه اینترنتی خود محیا کنید تا مشتریان بتوانند با خیالی آسوده و راحت نسبت به پرداخت وجه کالای خود اقدام کنند و با در نظر گرفتن گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان خود این اطمینان را بدهید که کالای خود را در کمترین زمان و بدونه کوچکترین ایرادی می‌توانند تحویل بگیرند.

انواع وب سایت های فروشگاهی

بطور کل دو نوع وب سایت فروشگاهی وجود دارد: ۱) فروشگاه‌های کالای فیزیکی  ۲) فروشگاه‌های کالای دیجیتالی

  1. فروشگاه کالای فیزیکی

فروشگاهی که محصولات فیزیکی و قابل لمس از قبیل گوشی تلفن همراه لباس، مواد غذایی، مواد شوینده و … را ارائه می‌دهد در دسته فروشگاه کالاهای فیزیکی قرار می‌گیرد. در طراحی سایت فروشگاهی این نوع از فروشگاه‌ها، کاربران سفارش خود را در سایت ثبت می‌کنند و سپس کارمندان واحد فروش کالای مورد نظر را برای مشتری ارسال می‌کنند.

  1. فروشگاه کالای دیجیتالی

این نوع فروشگاه‌ها فقط کالای دیجیتال، محصولات دانلودی و مجازی را به فروش می‌رسانند. محصولاتی نظیرفیلم، آهنگ، فایل PDF، ویدئو و … که کاربر آن‌ها را دانلود می‌کند. در این حالت لینک دانلود پس از پرداخت مبلغ مورد نظر برای شما فعال خواهد شد.

مزایای وب سایت های فروشگاهی

  • ارائه تصویری بهتر از کسب و کارتان با طراحی سایت فروشگاهی.
  • دسترسی ۲۴ ساعته کاربران و مشتری‌ها به محصولات فروشگاه.
  • ابزار تبلیغی مناسب در جهت فروش محصولات شما.
  • کم هزینه بودن راه اندازی فروشگاه اینترنتی.
  •  حذف فاصله‌های فیزیکی.
  • کاهش هزینه‌های جانبی نظیر اجاره محل، هزینه ویترین و انبار، فروشنده، خواب سرمایه و ...
  • هدف گرفتن بازار جهانی، برای ارائه محصولات فروشگاه اینترنتی.

طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی

اگر تا به حال تجربه فروش آنلاین و فعالیت در این حوزه را نداشته اید، داشتن سایت اولویت بیشتری نسبت به طراحی اپلیکیشن موبایل دارد ولی این جمله به این معنا نیست که یکی از آنها کافی است بعبارتی دیگر برای شروع کار بهتر است ابتدا یک سایت برای کسب و کار خود داشته باشید و بعد از دریافت بازخورد از مشتریان و متوجه شدن مشکلات و چالش های کسب و کار، سپس اقدام به طراحی اپلیکیشن موبایل کنید.

بسیار از افراد برای دریافت اطلاعات راجع به محصولی که قصد خرید آن را دارند اقدام به جستجو از طریق گوگل می کنند، در نتیجه شما با یک استراتژی سئو مناسب می توانید به مشتریان هدف خود دست پیدا کنید. اما برای اینکه مشتریان شما از طریق اپلیکیشن به محصولات شما برسند، مستلزم این است که ابتدا حتما اپلیکیشن شما را نصب داشته باشند.

در نتیجه پیشنهاد می شود ابتدا بر روی طراحی سایت حرفه ای و سئو سایت خود تمرکز کنید و سپس برای طراحی اپلیکیشن اندروید و ios اقدام نمایید.

طراحی سایت برای موبایل

همانطور که ذکر شد در ابتدای کار طراحی اپلیکیشن موبایل کار درستی نمی باشد اما همواره باید دقت داشته باشید که وب سایت که طراحی می کنید در موبایل ظاهر درست و استانداردی داشته باشد و از طریق تلفن های هوشمند به درستی دیده شود.

نظر شما