شناسهٔ خبر: 63353 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«درباره‌ی مارکس، درآمدی بر خرد انقلابی کارل مارکس» منتشر شد

ترجمه‌ کتاب «درباره‌ی مارکس، درآمدی بر خرد انقلابی کارل مارکس» اثر پالا آلمن، تئوریسین معاصر آموزش انتقادی، با ترجمه دکتر مهدی گنجوی توسط انتشارات «حکمت کلمه» در ایران منتشر شد.

«درباره‌ی مارکس، درآمدی بر خرد انقلابی کارل مارکس» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ ترجمه‌ کتاب «درباره‌ی مارکس، درآمدی بر خرد انقلابی کارل مارکس» اثر پالا آلمن، تئوریسین معاصر آموزش انتقادی، با ترجمه دکتر مهدی گنجوی و با پیشگفتاری از دکتر شهرزاد مجاب، استاد دانشگاه تورنتو و مدرس‌ مارکسیسم‌ و آموزش، توسط انتشارات «حکمت کلمه» در ایران منتشر شد.

پالا آلمن(۲۰۱۱ـ ۱۹۴۴)، با سابقه‌ چند دهه تحقیق و تألیف پیرامون آموزش انتقادی، در کنار متفکرانی چون فریره و گرامشی سهمی چشمگیر در بازخوانی اندیشه‌های مارکس دارد. 

کتاب پالا آلمن به دلیل احاطه‌ منحصربه‌فردش بر نظریات مارکس در زمینه‌ آموزش، و نیز به‌ خاطر زبان آموزنده و توانمندیِ آلمن در توضیح مختصر اما روشنگرِ تفکرِ انتقادیِ آموزشی راهگشای درک عمیق‌ مفهوم آگاهی، ایدئولوژی، سرمایه‌داری و آموزش است.
  
این ترجمه محصول پروسه‌ صبورانه‌ای ست که چند سال به طول انجامید تا به سرانجام مطلوب برسد. ترجمه فارسی با کسب اجازه کپی‌رایت از پیتر لایفد (انتشارات سنس) منتشر شده است.

نظر شما