شناسهٔ خبر: 63501 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

به کارگردانی آندری کونچالفسکی؛ روسیه با «رفقای عزیز!» راهی اسکار ۲۰۲۱ می‌شود

روسیه نماینده‌اش برای اسکار ۲۰۲۱ را انتخاب کرد و فیلم «رفقای عزیز!» آندری کونچالفسکی را به این منظور برگزید.

روسیه با «رفقای عزیز!» راهی اسکار ۲۰۲۱ می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فیلم «رفقای عزیز!» آن دری کونچالفسکی که برای نخستین بار در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و موفق به کسب جایزه ویژه هیات داوران شد به عنوان نماینده روسیه برای رقابت در بخش بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و سوم معرفی شد.

این فیلم درباره کارگران یک شهر کوچک است که در سال ۱۹۶۲ پس از آنکه دولت کمونیست قیمت مواد غذایی را بالا می‌برد، دست به اعتصاب می‌زنند. این تظاهرات مسالمت‌آمیز در نووچرکاسک در نهایت به خون کشیده می‌شود.

کونچالفسکی با همکاری الما کیسلوا فیلمنامه فیلم را نوشته‌اند و جولیا ویسوتسکایا، ولادیسلاو کوماروف، آن دری گوسف، یولیا بورووا و سرگی ارلیش بازیگران فیلم هستند.

به دنبال اعلام نامزدی این فیلم برای اسکار «نئون» امتیاز اکران فیلم در آمریکا را خرید.

از جدیدترین فیلم‌های کونچالفسکی می‌توان به «گناه» اشاره کرد. «شب‌های سفید پستچی» و «بهشت» نیز برایش شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی را از جشنواره فیلم ونیز به ارمغان آوردند. وی جوایز بسیاری در کارنامه دارد که جایزه ویژه هیات داوران کن، فیپرشی و جوایز عقاب طلایی از جمله آنها هستند.

روسیه سال پیش «قد دراز» به کارگردانی کانتیمر بگالوف را به اسکار فرستاد که در فهرست نهایی رقابت هم جای گرفت.

سال ۲۰۱۷ «بهشت» کونچالفسکی از روسیه نامزد اسکار شد و به فهرست ۹ فیلم اولیه هم راه یافت، اما به فهرست نهایی پنج فیلم برتر راه نیافت.

نظر شما