شناسهٔ خبر: 63551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط اختصاص وام شهریه و مدت استفاده از آن در هر مقطع اعلام شد

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اعلام شرایط اختصاص وام شهریه، مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی را عنوان کرد.

شرایط اختصاص وام شهریه و مدت استفاده از آن در هر مقطع اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ این وام به منظور کمک به تأمین بخشی از شهریه دانشجویان شهریه پرداز شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم پرداخت می‌شود.

۱- شرایط اختصاصی وام شهریه:

الف-مدت استفاده از وام شهریه در هر مقطع تحصیلی به شرح زیر است:

۱- کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر ۴ نیمسال تحصیلی.

۲- کارشناسی پیوسته و دکترای تخصصی ناپیوسته غیر بورسیه حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی.

۳- کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای حداکثر ۱۲ نیمسال تحصیلی.

۴- دکتری پیوسته حداکثر ۱۶ نیمسال تحصیلی.

تبصره: دریافت وام صرفاً در نیمسال اول اضافی به شرطی که از مجموع تعداد نیمسال‌های مقرردر بندالف تجاوز نکند بلامانع است.

ب- وام شهریه به دانشجویان دوره‌های نوبت دوم دانشگاه‌های دولتی، مراکز وابسته به دستگاه‌های اجرایی و آموزشکده‌های فنی حرفه‌ای وهمچنین دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، غیردولتی-غیرانتفاعی و آزاد اسلامی که از طریق آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور منتهی به دریافت مدرک تحصیلی مورد تأیید وزارت علوم می‌شوند، در کلیه مقاطع تحصیلی از محل منابع پیش بینی شده پرداخت می‌شود.

ج-پرداخت وام شهریه به دانشجویان شهریه پردازشاغل، الکترونیکی (مجازی) و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی انتقالی از خارج به داخل کشور در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، در اولویت بعدی امکان پذیر است.

د- به دانشجویان دوره‌های پردیس با اعلام درخواست کتبی دانشگاه و در قالب لیست مجزاباموافقت رئیس صندوق در صورت وجود اعتبار مازاد از محل اعتبار تخصیصی به دانشگاه، وام شهریه پرداخت می‌شود.

ه- دانشجویانی که مطابق قوانین و مقررات کشوری از پرداخت تمام یا بخشی ازهزینه های تحصیل معاف هستند، مشمول دریافت کنندگان وام شهریه نیستند.

و- وام شهریه به شماره حساب دانشگاه بابت تأمین بخشی از بدهی شهریه دانشجوی متقاضی واریز و به عنوان بدهی ویدر پرونده دانشجو ثبت می‌گردد.

۲- مدارک مورد نیاز

سند تعهدنامه الصاقی در سامانه صندوق که توسط کاربر دانشگاه یا از طریق سامانه برخط ثبت اسناد، کنترل و دریافت می‌شود.

۳- مبلغ وام شهریه: مبلغ وام شهریه هر سال با تائید و تصویب هیات امناء تعیین و ابلاغ می‌شود.

براساس جدول زمان بندی اعطای وام‌های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ثبت نام وام شهریه از ۳۰ مهر ۹۹ آغاز شده و تا ۱۵ آذر ۹۹ ادامه خواهد داشت.

نظر شما