شناسهٔ خبر: 63590 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مشکلات رایج در طراحی جعبه و بسته بندی یک محصول و را حل های آنر

مشکلات رایج در طراحی جعبه و بسته بندی یک محصول و را حل های آن

بسته بندی یک عنصر مهم در بازاریابی یک محصول است، زیرا اساسا محفظه ای است که محصول تولید شده در آن قرار می گیرد. بنابراین پس از همه تبلیغات، هنگامی که مشتریان به فروشگاه می روند و محصول را خریداری می کنند، فقط بسته بندی است که آن­ها می بینند و لمس می کنند. بنابراین اطمینان از اینکه مشتریان بالقوه آن­چه را می بینند دوست دارند برای بازاریاب بسیار مهم است. بسته بندی باید متناسب با محصول باشد و مشتریان را ترغیب به خرید آن کند. متاسفانه، مشکلاتی در بسته بندی و برچسب آن­ها وجود دارد. بسیاری از این مشکلات مربوط به محیط زیست، برچسب ها، گرافیک و ایمنی است. بسته بندی بسته به نوع محصول، باید مقدار مشخصی از اطلاعات را در اختیار مصرف کننده قرار دهد. به عنوان مثال، یک نوشیدنی باید اطلاعات مربوط به نام محصول، اندازه آن و محتوای غذایی آن را ارائه دهد. در مقابل، بسته بندی اسباب بازی باید محدوده سنی مناسب کودکان برای بازی با آن را فراهم کند. در بسته بندی، اشتباهات رایج در طراحی جعبه و بسته بندی یک محصول که بوجود می آیند.

مشکلات اطلاعات برچسب

بعضی اوقات بازاریاب ها با اغراق اطلاعات درمورد در صفات محصول خود، از اطلاعات برچسب برای گمراه کردن مصرف کنندگان استفاده می کنند. برچسب هایی که اطلاعات تغذیه ای مانند چربی کم، فاقد چربی، فاقد کلسترول و 100٪ آب خالص را نشان می دهند نمونه هایی از این موارد هستند.

برچسب گذاری گمراه کننده

غالبا، روی محصولات برچسب هایی از جمله بدون چربی، کم چرب یا ارگانیک وجود دارد. برچسب هایی از این دست ممکن است مشتری را گمراه کند و به فکر چیزی بیفتد که شاید این گونه نباشد. به عنوان مثال، آن­ها ممکن است فکر کنند کالری در کالایی وجود ندارد، در حالی که در واقع کالری زیادی وجود دارد.

مشکلات مربوط به گرافیک بسته بندی

موارد بسیاری وجود دارد که بازاریابان از تصاویر در بسته بندی استفاده می کنند که نشان دهنده محصول واقعی نیست. به عنوان مثال، بسته بندی ممکن است یک محصول خاص را زیبا و جذاب نشان دهد، اما ممکن است محصول واقعی به اندازه تصویر باز شده خوب نباشد. علاوه بر این، برخی از مارک های فروشگاهی یا مارک های کوچک دیگر سعی در تقلید از روش بسته بندی محصولات مارک های بزرگ دارند. این امر منجر به سردرگمی مصرف کنندگان می شود.

مشکلات ایمنی بسته بندی

مصرف کنندگان نگران مسائل ایمنی بسته بندی هستند، به ویژه هنگامی که صحبت از محصولات مخصوص کودکان می شود. بازاریابان باید از بسته بندی های ناامن که از مواد شیمیایی زیادی استفاده می کنند و برای کودکان خردسال مناسب و ایمن نیستند، خودداری کنند.

مشکلات مربوط به مسائل زیست محیطی

برخی از بازاریابان تمایل دارند محصولات خود را به عنوان سازگار با محیط زیست برچسب گذاری کنند. با این حال، این محصولات در واقع از ویژگی های سازگار با محیط زیست برخوردار نیستند. به عنوان مثال، کیسه های زباله تجزیه پذیر برای دهه ها در محل دفن زباله سالم باقی می مانند. بسته بندی و برچسب زنی همچنین زباله های اضافی زیادی تولید می کند که پس از خرید مشتری از محصول، دفع می شود. علاوه بر این، کارهایی که برای تولید بسته بندی و برچسب زدن انجام می شود، پس از خرید مشتری توسط محصول، هدر می رود و به سطل آشغال می رود و دیگر هرگز دیده نمی شود یا به آن فکر نمی شود.

مشکلات برند سازی مبهم و سخت باز شدن جعبه در بسته بندی محصول

بسته بندی محصول هر چقدر زیبا به نظر برسد، هیچ چیزی بیش از داشتن محصولی که به سختی باز می شود، مصرف کننده را ناامید نمی کند. سخت باز شدن جعبه یکی دیگر از مشکلات در بسته بندی محصول است. بسته بندی به سبک تاشو به این دلیل مشهور است. اگر بسته شما نیاز به مشتری دارد که مچ دست خود را به سختی بچرخاند، انگشتان خود را خراش دهد و یا به قیچی و چاقو نیاز داشته باشد، دفعه دیگر برند دیگری را انتخاب می کنند. مصرف کنندگان از خواندن سخت و یا استفاده از ذره بین برای خواندن برچسب دوری می کنند. از قلم بزرگ و با کنتراست بالا برای نام محصول و توضیحات اصلی استفاده کنید. اگر مصرف کننده نتواند داخل بسته بیرونی را ببیند بسیار مهم است. بسته بندی محصول تنها مسئله نیست. برچسب ها، بارکد های حمل ناخوانا و برند سازی مبهم نیز در از دست دادن فروش و بازده هزینه دارند.

 ویژگی بسته بندی استاندارد

نحوه طراحی بسته بندی به اندازه خود محصول مهم است، مشتری را به خود جلب می کند، مارک تجاری را در ذهن خود جای می دهد و اطلاعات لازم را برای خرید محصول به مشتریان می دهد.

الزامات خرده فروشی

قبل از شروع فرایند طراحی، تعیین نیازهای خرده فروشان مهم است. یک مکان خوب برای شروع این است که با مرور داده های خرید، توجه داشته باشید که بسته بندی مناسب برای ذخیره سازی و قفسه های فروشگاه علاوه بر اینکه انواع بسته بندی بیشتر فروش می کند. به طور خاص، تیم های طراحی باید، ابعاد قفسه، نرخ فروش، نوع سیستم انبار خودکار، مسافت طی شده، نوع، وزن، قد، مواد و علامت گذاری پالت را بدانند. دانستن مشخصات خرده فروشان از قبل، دستورالعمل هایی را برای مطابقت با طراحان ارائه می دهد که احتمال نیاز به ایجاد تغییرات در نتیجه محدودیت های مواد یا تولید را کاهش می دهد. بسته بندی خوب باید مناسب باشد. بسته بندی باید به گونه ای باشد که بتوان محصول را به راحتی از یک مکان به مکان دیگر برد و به راحتی توسط واسطه ها یا مصرف کنندگان اداره شود. اندازه و شکل بسته بندی باید برای خرده فروشان در فروشگاه و یا مصرف کنندگان در خانه مناسب باشد. در صورت امکان، طراحی بسته باید قابل استفاده مجدد باشد. یکی از راه های انتقال خاصیت هوای انحصاری و کیفیت عالی به محصول، اطمینان از عالی بودن بسته بندی آن است. استفاده از بسته بندی با کیفیت و هوشمندانه به مشتریان فهیم می گوید که برای ایجاد و تحقق آن زمان، فکر و تلاش قابل توجهی صرف شده است. کم و بیش اطمینان حاصل شود که محصول محصور شده از کیفیت بالایی برخوردار است.

تدوین: شرکت چاپ و بسته بندی کیان مهر

برچسب‌ها:

نظر شما