شناسهٔ خبر: 63596 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مهرداد اسکویی

مهرداد اسکویی مستندساز سینمای ایران گواهینامه درجه یک هنری گرفت.

اعطای گواهینامه درجه یک هنری به مهرداد اسکویی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  گواهینامه درجه یک هنری در رشته کارگردانی فیلم مستند با تصویب و تایید شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور به مهرداد اسکویی مستندساز سینمای ایران تعلق گرفت.

این گواهینامه با حضور سیدمحمد طباطبایی حسینی نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و بردیا صدر نوری نماینده سازمان برنامه و بودجه در این شورا به مهرداد اسکویی اعطا شد.

مهرداد اسکویی فیلمساز، عکاس ایرانی است که بیشتر آثار او در جشنواره‌های معتبر ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گرفته و جوایزی را کسب کرده‌است. جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند بلند از سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام «ایدفا»، با فیلم «سایه‌های بی‌خورشید» از آن جمله است.

اسکویی همچنین در روزهای گذشته برای دومین بار جایزه بزرگ نانوک بهترین فیلم مستند از سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند انسان شناسی ژان روش فرانسه را دریافت کرد.

در جلسه اعطای درجه یک هنری به این مستندساز احمد صدری دبیر کمیته هنری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار حضور داشتند.

نظر شما