شناسهٔ خبر: 63948 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انیمیشن ایرانی در فهرست اسکار/ فرصت برای «گرگم و گله می‌برم»

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین در فهرست نهایی فیلم‌های کوتاه انیمیشن اسکار ۲۰۲۱ قرار گرفت.

انیمیشن ایرانی در فهرست اسکار/ فرصت برای «گرگم و گله می‌برم»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  مهر؛ با پایان یافتن دوره مقدماتی، اسامی ۹۶ فیلم کوتاه انیمیشن اسکار ۲۰۲۱ برای رقابت با یکدیگر منتشر شد.

«گرگم و گله می‌برم» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توانسته است با دریافت جایزه کبوتر طلایی بهترین فیلم کوتاه در بخش انیمیشن کوتاه جشنواره لایپزیگ آلمان ۲۰۱۹ و نیز «جایزه هیروشیما ٢٠٢٠» شایسته معرفی به این بخش شد.

هر ساله جشنواره‌های مورد تائید آکادمی اسکار که از درجه اعتبار برخوردار هستند برندگان جوایز بهترین انیمیشن خود را به آکادمی اسکار معرفی می‌کنند که در این فهرست زیباترین، ابتکاری‌ترین و متمایزترین انیمیشن‌های جهان به چشم می‌خورد.

انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» تاکنون ۱۵ جایزه بین‌المللی را در کارنامه خود ثبت کرده و بیش از ۳۰ حضور بین‌المللی نیز داشته است.

این پویانمایی هشت دقیقه‌ای برگرفته از داستانی با همین نام نوشته افسانه شعبان‌نژاد از انتشارات کانون پرورش فکری است که با تکنیک انیمیشن دیجیتال در امور سینمایی کانون تولید شده است.

جایزه ویژه جشنواره بین‌المللی انیمیشن مونسترا پرتغال، جایزه اول پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن ماراتن یونان، جایزه فروغ آسیای پانزدهمین جشنواره بین‌المللی این دی انیمیشن کره‌جنوبی، جایزه بزرگ بخش مسابقه جهانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن پاریس، جایزه نیوفیس بیست‌ودومین جشنواره مدیا آرت ژاپن و… عنوان برخی از جوایز پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» است.

در فهرست نود و شش تایی اسکار، نام انیمیشن دیگری از ایران با عنوان «سانگ اسپرو» ساخته فرزانه امیدوارنیا به چشم می‌خورد.

نظر شما