شناسهٔ خبر: 63973 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رشته های «روانشناسی اینترنت» و «ژورنالیست پزشکی» ایجاد می شوند

در چهل و ششمین نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاسیس یک انستیتو، سه مرکز تحقیقاتی و ۱۷ رشته جدید موافقت شد.

رشته های «روانشناسی اینترنت» و «ژورنالیست پزشکی» ایجاد می شوند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ چهل و ششمین نشست شورای دانشگاه با حضور دکتر علیرضا زالی رئیس دانشگاه و سایر اعضا برگزار شد و در این نشست  معاونت های تحقیقات و فناوری، آموزش و بین الملل به ارائه پیشنهادات خود درخصوص راه اندازی مراکز تحقیقاتی و رشته های آموزشی پرداختند.

پس از بحث و تبادل نظر اعضا،  تاسیس انستیتو مدیریت و نوآوری در نظام سلامت کشورو سه مرکز تحقیقاتی با عناوین مرکز تحقیقات سرطان های قفسه صدری، مرکز تحقیقات غذا و سرطان، مرکز تحقیقات سلامت هوا و تغییر اقلیمی مورد موافقت قرار گرفت.

در ادامه نشست با راه اندازی ۱۷ رشته جدید در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکتری موافقت شد.

پذیرش دکتری پزشکی عمومی از مقطع کارشناسی نیز یکی از مصوبات مهم چهل و ششمین نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی بود.

پذیرش دانشجو در رشته های روانشناسی سلامت در مقطع کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی عمومی از مقطع کارشناسی، رشته روانشناسی کودک و نوجوان در مقطع کارشناسی ارشد، رشته بهداشت روان در مقطع کارشناسی ارشد و رشته روانشناسی قانونی در مقطع کارشناسی ارشد از دیگر مصوبات این جلسه بود.

همچنین راه اندازی رشته روانشناسی ورزشی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D)، ایجاد فلوشیپ (دوره تکمیلی تخصصی) طب بازساختی و رشته سلامت در حوادث و بلایا در مقطع کارشناسی ارشد از جمله مصوبات این دوره شورا بود.

تدوین کوریکولوم و راه اندازی رشته ارتباطات سلامت در مقطع کارشناسی ارشد در قالب تفاهم نامه با دانشگاه علامه طباطبایی، ایجاد رشته یادگیری الکترونیکی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D)، راه اندازی رشته مدیکال ژورنالیست (ژورنالیست پزشکی) در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مدیریت آموزش عالی سلامت در مقطع کارشناسی ارشد، رشته تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد و  تدوین کوریکولوم رشته سایبر سایکولوژی (روانشناسی اینترنت) در مقطع کارشناسی ارشد در این جلسه مصوب شد.

همچنین در چهل و ششمین نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موضوع راه اندازی رشته سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) ویژه دانشجویان غیر ایرانی و رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی ارشد (ویژه دانشجویان غیر ایرانی) به تصویب رسید.

نظر شما