شناسهٔ خبر: 63997 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ضرورت صدور گواهی های تخصصی آموزش مجازی برای اساتید

مدیر کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم گفت: دانشگاه ها باید بدون تعارف از اساتید بخواهند در دوره های توانمند سازی آموزش مجازی شرکت کنند و در این خصوص گواهی هایی برای اساتید صادر شود.

ضرورت صدور گواهی های تخصصی آموزش مجازی برای اساتید

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید علی اکبر صفوی در گفتگویی درباره اینکه چند درصد اساتید دانشگاه‌ها در دوره‌های توانمند سازی اساتید در آموزش مجازی شرکت داشته و با این آموزش‌ها آشنا هستند گفت: در رتبه بندی آموزش الکترونیکی در دانشگاه‌ها که صورت می‌گیرد یکی از سوال‌هایی که از دانشگاه‌ها پرسیده شده، همین مورد است.

وی ادامه داد: ولی در حال حاضر به طور شفاهی می‌توانیم اعلام کنیم مهارت اساتید به طور متوسط در رابطه با آموزش‌های الکترونیکی خیلی بهتر شده است.

مدیر کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم افزود: به همین دلیل یکی از توصیه‌های جدی که داریم صدور گواهی‌های تخصصی برای اساتیدی است که می‌خواهند در این سیستم کار کنند، اگر دانشگاهی بخواهد دروسی را مجازی ارائه کند یا نیمی از دروس را مجازی کند، باید مهارت لازم برای استادان دروس مذکور رسمی شود.

وی ادامه داد: باید تعارفات را کنار گذاشت، دانشگاه‌ها باید بدون تعارف از اساتید بخواهند در دوره‌های توانمند سازی آموزش مجازی شرکت کنند.

صفوی گفت: باید در این خصوص گواهی‌هایی صادر شود یا اساتید مستندات کارهای خود را ارائه دهند و به روشی مشخص شود اساتیدی که در این زمینه کار می‌کنند آشنایی لازم با آن را داشته و ابزار و امکانات آنها کفایت کار را می‌کند.

نظر شما