شناسهٔ خبر: 64030 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

معرفی کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران

معرفی کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران

زبان انگلیسی یکی از درس های اصلی و مهم در کنکور سراسری است که اغلب دانش آموزان برای موفقیت در آن با مشکل رو به رو میشوند. کتاب های کمک آموزشی بی شماری برای افزایش سطح یادگیری زبان انگلیسی و ارتقا بخشیدن به مهارت تست زدن در این زمینه وجود دارد. اما یکی از برترین کتاب ها در این زمینه کتاب زبان شهاب اناری نام دارد که دراصل سه کتاب در یک کتاب جمع آوری  شده است این کتاب کمک آموزشی کتاب بسیار خوبی است و خیلی از داوطلبان از سالهای گذشته تا الان توانسته اند نتیجه بگیرند و درصد بالایی زبان در کنکور بزنند.

این کتاب نوشته دکتر شهاب اناری و مهندس روزبه شهلابی است‌. در این کتاب همه ی چیزهایی که یک داوطلب کنکور نیاز دارد به صورت کامل و جامع ارائه شده است.

البته کتاب های قابل قبول دیگری در این زمینه هستند و افرادی بوده اند که با خواندن آن کتاب ها موفق شده اند ولی کتاب جامع مبتکران امتحان خودش را پس داده است و بیشتر رتبه های بالای کنکور از این کتاب استفاده کرده اند.

فهرست کتاب

فهرست این کتاب به صورت ساده و خلاصه طراحی شده و برای پایه دوازدهم چهار بخش مشخص شده است که شامل:

۱)گرامر ۲)واژگان  ۳)خواندن  ۴) تست

و بخش های گوناگونی نیز برای پایه دهم و یازدهم مشخص کرده اند که در آغاز آموزش و یادگیری گرامرهای این دو پایه است و آزمون گرامر از آنها و پس از آن واژه های لغات هر دو پایه را آموزش داده اند.

در پایان فهرست برای هر موضوعی شماره صفحه و توضیح ارائه داده اند که موجب کمک به دانش آموز میشود تا موضوع مورد نظر خودش را از طریق فهرست پیدا کند.

تست ها

این کتاب دارای ۱۹۹۳ تست است. تست های این کتاب در چهار بخش تقسیم بندی شده اند که شامل:

 ۱)تست های سطح اول

۲)تست های نوادگان شکسپیر

۳)تست های مرور

۴)تست های کنکوری

که تست های شکسپیر در سطح بالاتری نسبت به بقیه تست ها است.

یک نکته مهم در مورد تست ها: وجود قسمت تست های مروری است که موجب میشود مطالب و موضوعات گذشته در ذهن دانش آموزان ثبت شود و آنها بتوانند مطالبی را که آموخته اند را دوباره تمرین  کنند.

از دیگر نکات مهم کتاب وجود انواع مختلف سوالات است که در دسته بندی های جداگانه ای قرار دارد. این نوع دسته بندی برای دانش آموز بسیار مفید است که وقتی با این نوع سوالات روبه رو شد میداند که چطور باید به آن پاسخ دهد و انتظار چه  چیز را داشته باشد.

در پایان هر قسمتی از تست ها چه بسا واژگان، گرامر یا درک مطلب باشد تست کنکوری مرتبط با این قسمت ها آورده شده که باعث میشود ذهنیت دانش آموز نسبت به سوالات کنکوری شکل گیرد و به آمادگی داوطلب برای پاسخ دادن به سوال های کنکور کمک کند. تست ها نیز به روال کنکور طراحی شده اند. تست هایی که تاکنون  در کنکور نبوده نیز در این کتاب آورده نشده است و تست ها نیز برای هر دانش آموزی با هر سطحی چه ضعیف باشد چه قوی قابل استفاده میباشد. پاسخ های تشریحی این کتاب هم کامل و جامع میباشد چرا که هم معنی همه ی جملات سوال ها را در برگرفته است و هم نکته های تستی و مهم سوال ها را بررسی کرده است.

بخش اصلی کتاب

زبان دوازدهم شامل سه درس است و در آن به ترتیب آموزش های گرامر، پرسش های گرامر با پاسخ های تشریحی، آموزش و پرسش های واژگان با پاسخ تشریحی ، آموزش شیوه های گوناگون درک مطلب، سوالات، کلوز تست با پاسخ تشریحی و آزمون نمونه مطرح شده است.

زبان دهم و یازدهم شامل سوالات چهار گزینه ای گرامر و واژه ها و سوال های درک مطلب و درسنامه از گرامر پایه دهم، یازدهم، دوازدهم و کلوز تست مناسب با موضوع های درس های زبان دهم،  یازدهم و دوازدهم است.

نکته جالب توجه در مورد کتاب

کتاب دارای یک واژه نامه رایگان جیبی است که دانش آموزان میتوانند آن را در هر زمان و مکانی همراه خود داشته باشند و به مرور واژگان بپردازند  که در این واژه نامه همه ی کلمات و واژه های مهم در آن گنجانده شده است و زیر همه ی واژه هایی که جزو هزار لغت پر کاربرد در زبان هست خط کشیده شده است.

ظاهر  کتاب

فونت و اندازه  کتاب مبتکران استاندارد است و برای مطالعه آن داوطلبان هیچ مشکلی پیدا نخواهند کرد. طرح روی جلد کتاب نیز بسیار مناسب  انتخاب شده و کیفیت کاغذ آن نیز عالی میباشد.

جمع بندی

کتاب حدودا ۴۶۰ صفحه است و در کاغذ A4  نوشته شده است. چون کتاب کنکوری است همه ی مطالب و موضوعات و بخش های زبان کنکور را در بر میگیرد.

میتوان این کتاب را به عنوان منبع اصلی و اول آموزش زبان برای داوطلبان در نظر گرفت که دانش آموزان پایه دوازدهم از ابتدای آموزش زبان را با این کتاب شروع کرده و در طول سال کنکور نیز از آن استفاده کنند تست بزنند و آزمون های کتاب را انجام دهند که به مرور زمان ایرادات آنها هم برطرف میشود.

آیا میدانید؟؟؟

کتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران یکی از پرفروش ترین کتاب های کمک آموزشی به شمار می رود.

منبع: پرتال دانشگاهی کشور

برچسب‌ها:

نظر شما