شناسهٔ خبر: 64145 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شیشه های لمینت ساخته شده از چند لایه شیشه

گزینه مناسب پارتیشن های اداری موجود در بازار، پارتیشن های شیشه ای هستند و این مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به طور معمول از آلومینیوم و شیشه برای ساخت این پارتیشن ها استفاده می شود.

نام دیگر شیشه های لمینت، شیشه های چند لایه است. همانطور که از نام آن ها مشخص است، شیشه های چند لایه با چسباندن چسب رزین PVB (پلی وینیل بوتیرال) از دو یا چند قطعه ورق شیشه ای ساخته می شوند. بین هر دو لایه شیشه را از این ماده پر می کنند و سپس آن ها را  تحت حرارت گرم می کنند، در ادامه آن ها را فشار می دهند و به هم می چسبانند تا یک محصول شیشه ای صاف یا منحنی ایجاد شود. برای ساخت شیشه های چند لایه می توان از صفحات شیشه های معمولی، شیشه های شناور، شیشه های چاپی، شیشه های رنگی، شیشه های جذب کننده حرارت یا شیشه های منعکس کننده حرارت و ... استفاده کرد. تعداد لایه های این شیشه های چند لایه می تواند 2 ، 3 ، 5 ، 7 ، تا 9 لایه باشد. با توجه به اینکه از این شیشه لمینت بخواهید در کجا ها استفاده کنید تعداد لایه ها می تواند متغیر باشد. مثلا برای ساخت کفپوش شیشه ای با استفاده از شیشه های لمینت باید تعداد لایه ها با توجه به میزان عبور و مرور روی آن متفاوت باشد. شیشه های چند لایه با اینکه از چندین لایه شیشه ساخته شده اند، اما همچنان دارای شفافیت خوبی هستند و مقاومت آن ها در برابر ضربه دیدن چندین برابر ورق شیشه های معمولی است. به طور مثال شیشه های ضد گلوله با ترکیب چند لایه شیشه سکوریت به صورت شیشه لمینت ساخته می شوند.

تقسیم فضا با پارتیشن شیشه ای بسیار مفیدتر از موارد دیگر

گزینه مناسب پارتیشن های اداری موجود در بازار، پارتیشن های شیشه ای هستند و این مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به طور معمول از آلومینیوم و شیشه برای ساخت این پارتیشن ها استفاده می شود. برخی از پارتیشن های شیشه ای می توانند قاب داشته باشند، برخی دیگر نیز می توانند بدون قاب ساخته شوند . نوع بدون قاب آن ها به پارتیشن های شیشه ای فریملس معروف شده اند. در اصل می توانید پارتیشن های شیشه ای را در پانل های تمام قد یا نیمه شیشه پیدا کنید. با استفاده از پارتیشن شیشه ای می توان سر و صدا را کاهش داد و در عین حال اطمینان حاصل کرد که نور می تواند به طور کامل از فضای کاری عبور کند. قیمت پرداخت شده برای هزینه پارتیشن شیشه ای بسته به آنچه در بازار موجود است به موارد مختلفی مانند نوع شیشه، قاب بندی، اندازه و سایر گزینه های مورد نظر بستگی دارد. تقسیم اتاق با استفاده از پارتیشن شیشه ای در مقایسه با دیوارهای کامل از آجر و مصالح دیگر بسیار ارزان تر است. شما همچنین باید این واقعیت بسیار مفید پارتیشن شیشه ای را در نظر داشته باشید که به راحتی می توانید یک پارتیشن شیشه ای را جابه جا کنید، اما نمی توانید یک دیوار را جابه جا کنید! اگر تصمیم دارید دفتر خود را در آینده تغیر دکوراسیون، تغییر کاربری، تغییر تعداد پرسنل و... دهید، یا اگر احتیاج به گسترش آن خواهید داشت، با پارتیشن شیشه ای این کارها ده برابر راحت تر صورت می پذیرند.

میزان نفوذناپذیری و مقاومت شیشه های لمینت

به دلیل چسبندگی چسب PVB، حتی هنگام شکستن شیشه های لمینت، این شیشه همچون شیشه های دیگر به قطعات ریز جدا از هم شکسته نمی شود و قطعات آن روی لایه نازک وسطی متصل می شوند. از این رو به هیچ عنوان به مردم آسیب نمی رسانند و سطح شیشه تکه تکه تمیز و صاف باقی می ماند. چسب میانی این شیشه ها به طور موثر از نفوذ یا افتادن قطعات جلوگیری می کند. بنابراین ایمنی انسان را تضمین می کنند. شیشه های چند لایه ساخته شده از ورق های مختلف دارای ویژگی های مختلفی مانند دوام، مقاومت در برابر حرارت و مقاومت در برابر رطوبت و غیره هستند.

در اغلب کشورها، به دلیل داشتن توانایی ضد شوک و ضد شکستگی شدید، شیشه های چند لایه برای جلوگیری از حوادث خطرناک در بیشتر ساختمان ها اعمال می شود. چسب در وسط لایه های شیشه ای قادر است در برابر ضربات متوالی سلاح های کشنده مانند چکش و تیغه های برش چوب مقاومت کند. همچنین این نوع شیشه برای مدت زمان مشخصی در برابر نفوذ گلوله مقاومت خواهد داشت. بنابراین از سطح امنیتی بالایی برخوردار است.

صرفه جویی، توهم نوری و دوام بالای ناشی از نصب پارتیشن شیشه ای

با افزایش تعداد گزینه ها در هنگام طراحی، پارتیشن های شیشه ای اداری از محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند. پارتیشن های شیشه ای در مصرف هزینه های انرژی شما صرفه جویی می کنند؛ زیرا این پارتیشن ها خاصیت پخش کنندگی حرارت را دارند. با توجه به عایق بودن آن ها اجازه نمی دهند انرژی مصرفی شما به خارج از محل برود و با پخش نور خورشید نور کافی را فراهم می کنند تا نیاز به مصرف انرژی برق نداشته باشید. از یک پارتیشن شیشه ای شفاف می توان برای ایجاد توهم فضای بیشتری نسبت به آنچه که در واقعیت وجود دارد و همچنین تقویت ظاهر نور طبیعی استفاده کرد. همه ما می دانیم که فضای دفتری و فضای روشن اداری بسیار سودمندتر از فضای تاریک و گرفتگی است و در واقع می تواند عملکرد کارمندان را تقویت کند. از پارتیشن های شیشه ای می توان برای ایجاد این توهم استفاده کرد و می توان تأثیر نور مصنوعی را کاهش داد. هرچه نور طبیعی در یک دفتر بیشتر باشد، بهتر است. پارتیشن شیشه ای نوعی پارتیشن همه کاره محسوب می شود. از مهم ترین ویژگی هایی که باید یک پارتیشن داشته باشد این است که به گونه ای مقاوم باشد که نگران آسیب دیدن آن یا آسیب رساندن به سایر افراد نباشیم. اگر چه ممکن است تصمیم گیری در مورد نوع شیشه برای نصب در محل کار خود دشوار باشد، اما این نوع پارتیشن به دلیل ضخامت مناسب شیشه ای که در ساخت آن به کار برده می شود، دارای مقاومت خوبی است. به همین ترتیب، پارتیشن های شیشه ای با مراقبت و نگهداری مناسب می توانند برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند.

برچسب‌ها:

نظر شما