شناسهٔ خبر: 64190 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بهترین تولید کننده ایرانی دستگاه های برش سنگ

کاربرد انواع سنگ ها در اشکال و ابعاد متفاوت، در مصارف و صنعت های متعدد، از جمله ساختمان سازی، به وفور به چشم می خورد. برای برش سنگ ها در اندازه و ابعاد مورد نظر، نیاز به استفاده از دستگاه برش سنگ در مدل های مختلف می باشد. برای رفع این دغدغه به بررسی بهترین تولید کننده دستگاه های برش سنگ، به منظور رفع نیاز مصرف کنندگان، پرداختیم.

شرکت تولیدی صد صنعت

فعالیت شرکت تولیدی صد صنعت، از سال ۱۳۸۵، در زمینه قالب سازی و قطعه سازی شروع و در ابتدای دهه هشتاد، تولید انواع دستگاه های برش سنگ را در ایران، آغاز کرد.

شرکت تولیدی صد صنعت با اخذ گواهینامه های متعدد از اروپا و کسب اعتبارات شغلی در زمینه تولیدات متعدد، به عنوان اولین تولید کننده دستگاه های سنگ بری در ایران، شناخته شده است.

این شرکت، طی روند کاری خود در سال های متوالی، با شناخت نیاز مشتریان و بازار، به تولید انواع دستگاه های برش سنگ، پرداخته است.

دستگاه های سنگ بری، با توجه به نوع طراحی و ساختشان، دارای شاخصه های مختلف و کاربردهای متفاوتی می باشند. در اینجا سعی کردیم با معرفی انواع آنها، یک راهنمای جامع، برای آشنایی با این دستگاه ها و شناخت بهترین تولید کننده، در اختیار شما، قرار دهیم.

دستگاه سنگبری

در گذشته، با توجه به امکانات آن دوره، از انواع ابزارآلات و دستگاه ها، برای برش سنگ و فرم دادن به آن، استفاده می کردند. اما امروزه، با توجه پیشرفت صنعت و ماشین آلات صنعتی، هم چنین تکنولوژی های مربوطه، انواع دستگاه های سنگبری، طراحی و تولید شده است.

برش انواع سنگ، کاشی و سرامیک، از قابلیت های دستگاه سنگبری می باشد. ابتدا، با بررسی نوع کاربرد آنها، ابعاد و اشکال مورد نظر را تعیین کرده و دستگاه سنگبری مورد نظر را برای اجرا، انتخاب می کنیم. 

صرفه جویی در هزینه و نیرو، از مزایای خرید دستگاه سنگبری و استفاده از دستگاه های سنگبری می باشد. چرا که در ازای اشغال چندین نیرو فعال، دستگاه مورد نظر، در مدت زمانی کوتاه، کار را به انجام می رساند.

بررسی کاربرد دستگاه برش سنگ  

وجود منابع غنی در کشور موجب شده استفاده از سنگ، انواع سرامیک ها و کاشی ها، مورد استقبال کاربران و ساختمان سازان، قرار گیرد. جایگاه ویژه سنگ، با بررسی وسعت کاربرد آن در انواع صنعت ها، مشخص خواهد شد.

استفاده از سنگ در بخش های مختلف، ابتدا نیاز به بررسی نوع کاربرد آن و ابعاد و شکل مورد نظر، دارد. در آن صورت برای قرارگیری در جایگاه مد نظر، آماده و برش داده می شود.

قابل ذکر است، با توجه به پیشرفت در دکوراسیون داخلی و تنوع طلبی مشتریان، استفاده از سنگ، مورد استقبال قرار گرفته است. از جمله در کف به عنوان کفپوش، دیوار، نمای ساختمان و انواع طراحی داخلی، به چشم می خورد. کاربرد دستگاه برش سنگ، در این مواقع، برای رفع این قبیل نیازها، بسیار پررنگ خواهد بود.

برش انواع مختلف سرامیک، کاشی، آجر یا بلوک نیز، در ضخامت ها و اندازه های مختلف، از جمله کاربردهای دستگاه سنگبری، محسوب می شود.

این دستگاه ها با توجه به طراحی و شاخصه های موجود در آنها، کاربردهای دیگری از جمله، سنگ بری، فارسی بری، شیار زنی، ابزار زنی و همین طور راسته بری را دارا می باشند.

معرفی انواع دستگاه سنگبری صد صنعت و شناخت آنها

همان طور که ذکر کردیم، شرکت تولیدی صد صنعت، اولین تولید کننده در زمینه تولید دستگاه های سنگبری محسوب می شود. این مجموعه با سابقه ی کاری بیش از ۴۰ سال، رقابت را برای رقیبان خود، دشوار کرده است.

دستگاه های سنگبری در دو گروه جای می گیرند. این دو گروه شامل دستگاه های سنگبری قابل حمل و همین طور دستگاه های سنگبری کارگاهی می باشد. در دستگاه های سنگبری قابل حمل، همان طور که از اسم آنها مشخص است، جا به جایی و نقل انتقال آنها، راحت و قابل اجرا می باشد.

وزن و اندازه دستگاه های قابل حمل به گونه ای طراحی شده که جا به جایی آنها را بدون نیاز به  جرثقیل یا لیفتراک امکان پذیر می کند.

دستگاه های کارگاهی سنگبری، با توجه به استفاده آنها در کارگاه ها و کارخانه ها، ابعاد وسیع تری را شامل می شوند. ابعاد وسیع این دستگاه ها، راسته بری سنگ ها در ابعاد بزرگ تر را، فراهم می کند.  هم چنین فارسی بری یا ابزار زنی در ابعاد بزرگ تر، از دیگر امکانات و مزایای دستگاه های سنگبری کارگاهی می باشد.

انواع دستگاه های سنگبری قابل حمل شامل موارد زیر می باشد :

در زیر به ذکر انواع دستگاه های سنگبری قابل حمل پرداختیم :

  1. دستگاه سنگبری لینرگاید
  2. دستگاه سنگبری کروم استیل
  3. دستگاه سنگبری پروفیلی
  4. دستگاه سنگبری با ضحامت بالا، بتن بر و جدول بر، آجر بر

تفاوت بارز این دستگاه ها در جنس بکار رفته در ساخت و متریال آنها می باشد. وجود همین تفاوت ها، مدل های مختلف دستگاه های سنگبری را، برای ما، ایجاد کرده است.

انواع دستگاه های سنگبری کارگاهی شامل موارد زیر می باشد :

  1. دستگاه سنگبری کارگاهی با طول بلند ( فارسی بر و راسته بر )
  2. دستگاه سنگبری و ابزار زنی کارگاهی ( فارسی بر، راسته بر و ابزار زنی )
  3. دستگاه فارسی بر کارگاهی با طول بلند

عملکرد کلی این دستگاه ها بسیار مشابه یکدیگر بوده و تفاوت اصلی آنها در متریال به کار رفته در آنها می باشد.

معرفی و شناخت  انواع مختلف دستگاه های برش سنگ قابل حمل (پرتابل) صد صنعت

شرکت تولیدی صد صنعت، با تولیدات گسترده و وسیع در زمینه دستگاه برش سنگ، دستگاه های متعددی را برای انواع کاربردها در این زمینه، تولید کرده است.

در ادامه به بررسی یکسری از  این دستگاه ها می پردازیم :

دستگاه سنگبری لینرگاید صد صنعت

دستگاه سنگبری لینرگاید صد صنعت، یکی از شاخه های گروه بندی دستگاه های برش سنگ صد صنعت را تشکیل می دهد.

دستگاه سنگبری لینرگاید، خود در ۴ دسته جای گرفته و به بازار عرضه می شوند،  که در زیر به معرفی آنها پرداختیم :

دستگاه لینرگاید سری SL

دستگاه لینرگاید سری OL

دستگاه لینرگاید سری KL

دستگاه لینرگاید سفارشی

کاربرد و استفاده دستگاه های سنگبری لینرگاید

دستگاه های سنگبری لینرگاید، سه سایز و اندازه مشخص برای طول برش تعریف کرده است. تعریف این طول برش های مفید، استقبال فراوان صنعت ساختمان سازی از این دستگاه، در زمینه سنگ کاری و نمای کاری ساختمان را به همراه داشته است.

راسته بری و فارسی بری انواع سنگ و کاشی و سرامیک، از جمله مواردی است که در نما کاری کاربرد فراوان داشته و دستگاه سنگبری لینرگاید، اجرا آن را امکان پذیر کرده است.

دستگاه های سنگبری لینرگاید را برای مواقعی که، درصد خطای مورد نظر باید نزدیک به صفر باشد و طول بلند سنگ اهمیت دارد، به شما پیشنهاد می کنیم.

برش انواع سنگ تراورتن، مرمریت، گرانیت، سرامیک، کاشی و دیگر سنگ های تزئینی، از کاربردهای بارز دستگاه های سنگبری لینرگاید، می باشد.

دستگاه سنگبری کارگاهی

همان طور که در بالا اشاره کردیم، تولیدات وسیع این شرکت، با بررسی خواسته های موجود در بازار و مشتریان و بر پایه نیاز آنها می باشد. همین امر موجب گشته، تنوع موجود در تولیدات این شرکت، رفته رفته وسیع تر شود.

وجود انواع کارگاه ها و کارخانه ها در صنعت مرتبط با سنگ، توجیهی برای ارائه دستگاه سنگبری کارگاهی به بازار می باشد. این دستگاه ها در دو زمینه دستگاه های سنگبری کارگاهی و همین طور دستگاه های ابزار زنی تولید می شوند. هم چنین، در سه مدل تقسیم بندی و در دسترس مشتریان قرار گرفته و به بازار عرضه می شوند.

در زیر به بررسی این سه مدل پرداختیم :

دستگاه ابزار زنی و سنگبری کارگاهی مدل امگا پلاتینیوم

دستگاه سنگبری با طول بلند مدل تیتانیوم

دستگاه فارسی بری سنگ با طول بلند کارگاهی

ویژگی ها و شاخصه های دستگاه های نام برده شده، به طور کلی متفاوت می باشند.

کاربرد های دستگاه های برش سنگ کارگاهی

برش سنگ با طول بلند، از جمله مواردی است، که استفاده از دستگاه برش سنگ کارگاهی را، برای ما تبدیل به نیاز خواهد کرد. عموما در بازار از آنها به اسم، دستگاه های سنگبری کارخانه ای هم یاد می شود. مورد استفاده از این دستگاه ها عموما در کارگاه ها و کارخانه های سنگبری می باشد.

لازم به ذکر است، دستگاه های سنگبری کارگاهی صد صنعت، با جدیدترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شده اند.

دقت بالای این دستگاه باعث شده، جایگاه چشم گیری در برش سنگ های دارای ارزش بالا و نیز سنگ های گران قیمت، را به خود اختصاص دهد. ارزشمند بودن سنگ و گرانی آن، خطا در برش یا لب پر شدن سنگ را به همراه خواهد داشت. در نتیجه استفاده از دستگاه سنگبری کارگاهی با دقت بالا، آرامش خاطر بیشتری را در ما ایجاد خواهد کرد.

استفاده از دستگاه های برش سنگ کارگاهی، با دقت بالا، صرفه جویی در نیرو و هزینه را به همراه خواهد داشت. چرا که از به هدر رفتن سنگ های گران قیمت، جلوگیری خواهد کرد. قیمت دستگاه سنگبری کارگاهی، با توجه به اینکه شرکت صد صنعت، صفر تا صد قطعات مورد نیاز در ساخت کالاهای خود را، در خود مجموعه تولید می کند، بسیار مناسب می باشد.

نظر شما