شناسهٔ خبر: 64264 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط لغو قرارداد اعضای هیات علمی دانشگاه ها اعلام شد

رئیس هیأت عالی جذب تأکید کرد: دانشگاه‌ها نمی‌توانند بدون تأیید هیأت مرکزی جذب وزارتخانه های علوم و بهداشت، قرارداد اعضای هیأت علمی را لغو کنند.

شرایط لغو قرارداد اعضای هیات علمی دانشگاه ها اعلام شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد علی کی نژاد در گفتگویی با اشاره به شرایط لغو قرارداد اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه‌ها نمی‌توانند بدون تأیید هیأت مرکزی جذب وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، قرارداد اعضای هیأت علمی را لغو کنند و حتماً باید با هماهنگی و اطلاع هیأت مرکزی جذب انجام شود.

وی با بیان اینکه اعضای هیأت مرکزی جذب وزارت علوم و بهداشت باید حتماً برای لغو قرارداد اعضای هیأت علمی مجوز صادر کنند، افزود: ولی برای بکارگیری و لغو قرارداد هیأت علمی حق التدریس در دانشگاه‌ها نیازی به مجوز هیأت مرکزی جذب اعضای هیأت علمی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت نبوده و همان مجوز هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها کفایت می‌کند.

رئیس هیأت عالی جذب وزارت علوم به هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌ها نیز باید بر مبنای آمایش آموزش عالی ساماندهی شوند.

وی پیشنهاد داد: فعلاً در طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی، هیأت‌های اجرایی به هیأت اجرایی اصلی و معین تقسیم شوند.

رئیس هیأت عالی جذب با تأکید بر اینکه در مصوبه آمایش آموزش عالی دانشگاه دولتی و غیر دولتی با هم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در اجرای آمایش آموزش عالی هیچ مؤسسه آموزش عالی و هیچ هیأت اجرایی تعطیل نخواهد شد بلکه ادغام می‌شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: مصوبه سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی بر آمایش به صورت منطقه‌ای تأکید دارد، اما به دلیل وجود برخی مشکلات در حین اجرا به صورت استانی انجام شد.

نظر شما