شناسهٔ خبر: 64314 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ جمعه برگزار می شود

آزمون دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ روز جمعه ۱۵ اسفندماه در ۱۱۰ شهر با رقابت ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ نفر برگزار می شود.

کنکور دکتری تخصصی سال ۱۴۰۰ جمعه برگزار می شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ در روز جمعه ۱۵ اسفند ۹۹ برگزار خواهد شد. با توجه به شرایط کرونا امسال این آزمون در ۱۱۰ شهر برگزار می‌شود.

تعداد ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ نفر در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند.

کارت‌ شرکت در آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۰ از روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ برای مشاهده و پرینت بر روی سایت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

متقاضیان‌ آزمون‌، برای شرکت در جلسه امتحان باید از روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۹۹ به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده ، شماره سریال و کد پیگیری و ...) از کارت شرکت در آزمون خود یک نسخه پرینت تهیه کنند.

داوطلبان باید براساس آدرس و زمان تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند. برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است.

چنانچه متقاضی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره داوطلبی، شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی‌شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، شماره داوطلبی و یا کد پیگیری ثبت‌نام اقدام کند.

این امکان برای متقاضیانی فراهم است که در سیستم پاسخگویی عضویت داشته باشند. بنابراین متقاضیانی که به اطلاعات فوق دسترسی ندارند، لازم است با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام کنند.

فرآیند برگزاری آزمون از ساعت‌ ۸ صبح (هشت) است و در ورودی ِحوزه های امتحانی رأس‌ ساعت‌ ۷:۳۰ (هفت و سی) بسته خواهد شد، متقاضیان لازم است قبل از بسته شدن درب های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

نظر شما