شناسهٔ خبر: 64342 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» منتشر شد

کتاب «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» اثر اندرو بیلی با ترجمه یاسر پوراسماعیل توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» اثر اندرو بیلی به‌تازگی با ترجمه یاسر پوراسماعیل توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌ناشر پیش‌تر ترجمه کتاب «متفکران بزرگ زیبایی‌شناسی» را منتشر کرده و «متفکران بزرگ فلسفه اخلاق» و «متفکران بزرگ روان‌شناسی» را هم در دستور کار برای انتشار دارد.

«متفکران بزرگ فلسفه ذهن» با هدف واکاوی نوشته‌های فیلسوفان بزرگ درباره ماهیت تفکر و آگاهی نوشته شده و کلیاتی را درباره این‌مساله در بر می‌گیرد. این‌کتاب که با گردآوری و ویراستاری اندرو بیلی تهیه شده، ۱۳ فصل دارد که به قلم مولفان مختلف و فلاسفه‌ای که در این‌باره استدلاتی دارند، نوشته شده‌اند و دستاوردهای فکری این‌افراد را معرفی می‌کنند

دکارت در قرن هفدهم آغازگر بحث‌های امروزی درباره ذهن بود و سپس، با وقوع تحولاتی هیجان‌انگیز در علم و فلسفه، این بحث‌ها در نیمه قرن بیستم شکل تازه‌ای به خود گرفتند. این کتاب بر شکل‌گیری دیدگاه‌های فلسفی فلاسفه درباره ذهن از زمان دکارت به بعد متمرکز است و به متفکران بزرگی همچون هوسرل، رایل، لوئیس، پاتنم، فودر، دیویدسن، دنت و پال و پاتریشا چرچلند می‌پردازد. «متفکران بزرگ فلسفه ذهن» نشان می‌دهد اندیشه‌ها و استدلال‌های این متفکران بزرگ چگونه بر درک ما از رابطه میان ذهن و مغز اثر گذاشته و شالوده‌های لازم را برای فهمی کامل و جامع از این موضوع جذاب پی‌ریزی می‌کند.

ویلیام سیگر، استاد فلسفه دانشگاه تورانتو، کانادا، در مورد این‌کتاب نوشته است:

«متفکران بزرگ فلسفه ذهن دروازه‌ای است به سوی آخرین جریانات فلسفه ذهن. این کتاب با تمرکز بر "متفکران بزرگ" و نه موضوعات رایج، نگاهی تازه درباره مسائل اصلی و تحولات‌شان به ما می‌دهد. به‌علاوه، این کتاب مطالب حاشیه‌ای جالبی هم در خصوص زندگی‌نامه‌ها و شخصیت‌های بعضی از این فیلسوفان دربردارد.»

این‌کتاب با ۳۷۰ صفحه، شمارگان ۸۰۰ نسخه و قیمت ۷۵ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما