شناسهٔ خبر: 64591 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

«روان‌شناسی سیاسی تجاوز جنسی در جنگ»

1 این کتاب راه‌های شکل‌گیری تجارب فردی از تجاوز جنسی در جنگ را برحسب گفتمان‌ ملی و بین‌المللی درمورد جنسیت، مسائل جنسی و سیاست نشان می‌دهد.

«روان‌شناسی سیاسی تجاوز جنسی در جنگ»

اینگر شلزباک

مترجم: فاطمه روح‌الامینی 

تعداد صفحه: 260 صفحه

قیمت: ۶۵ هزار تومان

قیمت نسخه الکترونیکی: ۳۲۵۰۰ تومان

فرهنگ امروز:

اینگر شلزباک اهل نروژ است. او به‌عنوان استاد و پژوهشگر روان‌شناسی سیاسی در مرکز جنسیت، صلح و امنیتِ مؤسسه پژوهش صلح اسلو فعالیت می‌کند. شلزباک استادیار روان‌شناسی فرهنگ و جامعه در گروه روان‌شناسی دانشگاه اسلو است و حرفه‌ پژوهشگری خود را با مطالعه شکل‌گیری هویت زنان در مناطق موردمناقشه آغاز کرد و رساله‌ دکتری خود را با موضوع پیامدهای تجاوز گروهی و خشونت جنسی در جنگ بوسنی ارائه داد.

در کتاب «روان‌شناسی سیاسی تجاوز جنسی در جنگ» با بررسی تجربی و مطالعه موردی بوسنی، یک چارچوب مفهومی برای شناخت خشونت جنسی در جنگ و تأثیرات آن ارائه می‌دهد و یک الگوی روشمند را برای مطالعه خشونت جنسی در جنگ از دیدگاه سیاسی و روان‌شناختی پیشنهاد می‌کند. او با رویکرد جامع خود نسبت به تجارب بوسنی، قربانی‌شدن را مفهوم‌آفرینی می‌کند و این فرض را که مطالعه خشونت جنسی به‌دلیل سکوت قربانی کار بسیار دشواری است، به چالش می‌کشد. به بیان دقیق‌تر، نویسنده نشان می‌دهد که شیوه‌های بسیاری برای شناخت تجاوز جنسی در جنگ و تأثیرات آن وجود دارد، بی آن‌که امنیت و حریم خصوصی قربانیان به خطر بیفتد.

این کتاب راه‌های شکل‌گیری تجارب فردی از تجاوز جنسی در جنگ را برحسب گفتمان‌ ملی و بین‌المللی درمورد جنسیت، مسائل جنسی و سیاست نشان می‌دهد.

نسخه‌ کاغذی کتاب را می‌توانید با قیمت ۶۵ هزار تومان از سایت نشر صاد به نشانی Saadpub.ir تهیه کنید و نسخه‌ الکترونیکی آن نیز با قیمت ۳۲۵۰۰ تومان از پلتفرم طاقچه قابل دریافت است.

نظر شما