شناسهٔ خبر: 6463 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

فرهنگ و کارآمدی

فرهنگ و کارآمدی

نام کتاب: فرهنگ و کارآمدی

زیرنظر: رضا داوری اردکانی/تنظیم: کمال اجتماعی جندقی

ناشر: انتشارات سخن

چاپ: اول ۹۲

تعداد صفحات: ۸۰۶

قیمت: ۳۵۰۰۰۰ ریال

از رضا داوری اردکانی، چهره ماندگار فلسفه ایران کتاب های بسیاری منتشر اما آخرین اثر با عنوان «فرهنگ و کارآمدی» است که از آن می توان به عنوان «دایره المعارف کوچک فرهنگ زمان» نام برد. این اثر حاصل تضارب آراء صاحب نظرانی است که در مورد مسایل مختلف فلسفی، تاریخی، اجتماعی، سیاسی و ... ایران و جهان بحث و گفت وگو کرده اند. این میزگردها در طول قریب سیزده سال زیرنظر رضا داوری اردکانی اداره شده و مجموعه این گفت وگوها در این کتاب و دو کتاب دیگر «سیاست و فرهنگ» و «نگاهی نو به فلسفه و فرهنگ» منتشر می شود.

مجموعه مباحث این اثر در قالب دوازده فصل با عناوینی چون «روابط بین الملل و عصر قدرت ارتباطات و اطلاعات»، «فرهنگ و کارآمدی»، «نظم و قانون و فرهنگ»، «فرهنگ و آموزش»، «تساهل و تسامح»، «گفت و گوی تمدن ها، «جهانی شدن»، «کتاب و مطبوعات»، «جغرافیای تاریخی و فرهنگی خلیج فارس»، «سیاست و گفت وگوی تمدن ها»، «فرهنگ و مصرف» و ... ارائه شده است.

افرادی چون سیدمحمد آوینی، دکتر مرتضی اسعدی، دکتر محمود سریع القلم، محمدعلی شعاعی، مهدی محسنیان راد، کاظم معتمدنژاد، احمد نقیب زاده، حجت الاسلام دری نجف آبادی، محمدحسین پناهی، علی محمد کاردان،حجت الاسلام مرتضی بهشتی و بسیاری دیگر از اساتید مباحثشان دراین نوشتار جمع آوری شده است.

 

نظر شما