شناسهٔ خبر: 65001 - سرویس سینما و رسانه
نسخه قابل چاپ

کن از «پدرخوانده» و «ای تی» یاد می‌کند/ نمایش آثار کلاسیک در ساحل

جشنواره فیلم کن برنامه فیلم‌هایی را که در بخش جدید ترکیبی خود به نمایش در می‌آیند، اعلام کرد.

به گزارش فرهنگ امروز:  به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم کن در بخش سینمای ساحلی (سینما دولا پلاژ) که از سال پیش راه‌اندازی شده به مناسبت پنجاهمین سال ساخته شدن «پدرخوانده» و چهلمین سال ساخته شدن «ای‌تی» این ۲ فیلم را به نمایش درمی‌آورد.

این بخش جانبی جشنواره فیلم کن که ترکیبی از آثار کلاسیک ترمیم شده، فیلم‌های کالت و اولین نمایش فیلم‌های جدید است، به روی همه مخاطبان باز است و هر شب به صورت رایگان در ساحل کن فیلم‌ها را روی پرده می‌برد.

«مدرسه ما را نجات دهید» یک کمدی اجتماعی به کارگردانی کارین می و حکیم زوهانی اولین نمایش جهانی خود را در همین بخش خواهد داشت. در زمان اکران فیلم، سازندگان و بازیگران فیلم نیز حضور خواهند داشت.

«این اسپینال تپ است» کمدی کلاسیکی از دهه ۱۹۸۰ به کارگردانی راب راینر نیز در همین بخش نمایش داده می‌شود. این فیلم در ژانر شبه‌مستند و کمدی که سال ۱۹۸۴ اکران شد درباره مارتین دی‌برگی فیلمساز است که در حال ساخت مستندی درباره یک گروه راک انگلیسی به نام «اسپنیال تب» است. مارتی آنها را در تور کنسرت‌شان در آمریکا برای تبلیغ آلبوم جدیدشان دنبال می‌کند.

فیلم کلاسیک فرانسوی «یک میمون در زمستان» ساخته هانری ورنوی با بازی ژان پل بلموندوی فقید نیز از دیگر فیلم های این بخش خواهد بود.

اولین فیلم باز لورمن که امسال با «الویس» در بخش خارج از رقابت حضور دارد، با عنوان «رقص در تالار» که یک کمدی رمانتیک شیک است و اولین بار در سال ۱۹۹۲ اکران شد هم در این بخش نمایش داده می‌شود. «فانفان تولیپ» ساخته کریستین ژاک کارگردان فقید فرانسوی محصول ۱۹۵۲ که اولین بار در بخش رقابتی جشنواره دیده شد نیز در همین بخش به نمایش در می‌آید.

ابن بخش جانبی «آخرین نمایش فیلم» ساخته پیتر باگدانوویچ در سال ۱۹۷۱ را که داستان ۲ دوست را در مناطق روستایی آمریکایی دنبال و زندگی سخت آنها را در سفرهای جاده‌ای تصویر می‌کند نیز نمایش می‌دهد. باگدانوویچ ۶ ژانویه ۲۰۲۲ درگذشت و با نمایش این فیلم کن یاد وی را گرامی می‌دارد.

هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ ماه می برگزار می‌شود.

نظر شما