شناسهٔ خبر: 65063 - سرویس خبر
نسخه قابل چاپ

نشست «نشانه‌شناسی مونس‌العشاق سهروردی» برگزار می‌شود

دوازدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان «نشانه شناسی مونس العشاق سهروردی» چهارشنبه چهارم خرداد برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز : دوازدهمین نشست از مجموعه درس گفتارهایی درباره سهروردی با عنوان «نشانه شناسی مونس العشاق سهروردی» روز چهارشنبه ۴ خرداد با حضور احمد تمیم داری، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

دانشمندان از قدیم به دانش نشانه‌ها توجه داشته‌اند و سخن را به نظم، نثر و شعر تقسیم کرده‌اند یا در ریاضیات اعداد را به زوج، فرد، گویا و اصم نامیده‌اند. آنچه امروز به عنوان دانش نشانه‌ها می‌شناسیم در پی علم نشانه‌ها در قدیم است. در متون علمی و ادبی و همچنین در تمام امور زندگی می‌توانیم از دانش نشانه‌ها بهره‌مند شویم.

برای بهتر و زودتر و دقیق‌تر فهم آثار سهروردی، دانش نشانه‌ها بسیار به ما کمک می‌نماید. در این درس‌گفتار سعی می‌شود متن مونس‌العشاق سهروردی را تا آنجا که ممکن است به نشانه‌ها تبدیل کنیم تا ادراک آن دقیق‌تر میسر شود.

این نشست چهارشنبه چهارم خرداد از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق صفحه مجازی مرکز فرهنگی شهر کتاب آن را دنبال کنند.

نظر شما