شناسهٔ خبر: 65138 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

پاندمی تقاضا برای اجاره اقامتگاه را بالا برده است ؛ خودتان را برای یک تجربه متفاوت آماده کنید!

پاندمی تقاضا برای اجاره اقامتگاه را بالا برده است ؛ خودتان را برای یک تجربه متفاوت آماده کنید!

راحتی و سرعت بالای اجاره اقامتگاه به صورت آنلاین، همه چیز را عوض کرده است. تعطیلات رفتن در سراسر ایران الان آسان‌تر از همیشه شده است. به خصوص بعد از پاندمی که تقاضا برای اجاره اقامتگاه به خاطر فضای اختصاصی آن و دور بودن از جمعیت بالا رفته است.

ولی تجربه اقامت در یک ویلا در چالوس یا آپارتمان اجاره‌ای مبله در تهران برای تعطیلات و سفر عید و خرید فصلی با اجاره هتل زمین تا آسمان فرق دارد. در این یادداشت می‌خواهیم شما را برای یک تجربه کاملا متفاوت آماده کنیم. با ما همراه باشید.

۷ اشتباهی که موقع اجاره خانه و اقامتگاه باید از آن‌ها دوری کنید 

یکی از توصیه‌های قبل از سفر ما به شما این است که همیشه قوانین و مقررات و محدودیت‌های مربوط به پاندمی در مقصد سفرتان را بررسی کنید و مراقب سلامتی خودتان باشید.

قصد ما در این نوشته این است که شما را برای یک تجربه متفاوت آماده کنیم. قبل از این که یک‌راست سراغ اجاره یک ویلای زیبا در ساحل دریا بروید باید به چند موضوع دقت کنید تا اولین تجربه اقامتتان برایتان خاطره منفی به همراه نداشته باشد.

اقامتگاه‌های اجاره موقت معمولا از نظر پراکندگی جغرافیایی و گوناگونی و امکانات مختلف برگ برنده را نسبت به هتل در دست دارند. ولی از طرفی انتخاب از بین این همه اقامتگاه مختلف که در سراسر اینترنت پراکنده شده‌اند کار آسانی نیست. 

برای همین اگر می‌خواهید از اشتباهات دفعه اولی پیش‌گیری کنید این یادداشت را با دقت بخوانید.

۱. مواظب باشید لوکیشن دقیق مقصد را قبل از سفر داشته باشید

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باید به ذهن بسپارید موقعیت مکانی اقامتگاه‌تان است. خیلی از سایت‌های اجاره اقامتگاه تا قبل از این که اقامتگاه را رزرو کنید آدرس و لوکیشن دقیق را به شما نمی‌دهند. ولی همیشه می‌توانید با تماس با پشتیبانی یا مطالعه دقیق‌تر اطلاعات اقامتگاه بهتر متوجه موقعیت مکانی شوید.

به قول یکی از میزبان‌های مهمان‌نواز پینورست: «به خصوص وقتی اقامتگاه نزدیک ساحل اجاره می‌کنید حتی یکی دو متر تفاوت لوکیشن هم مهم است.»

یکی دیگر از چیزهایی که باید حواستان باشد این است که اگر می‌خواهید از یک دیدنی خاص دیدن کنید، مثلا بازار و میدان نقش جهان اصفهان، سعی کنید اقامتگاهی بگیرید که خیلی با مقصد سفرتان فاصله نداشته باشد. ولی از طرفی سعی کنید به مسیرهای اصلی، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها و رستوران‌ها هم دسترسی داشته باشید.

۲. اقامتگاه مورد نظرتان را فقط از روی عکس قضاوت نکنید

به قول معروف می‌گویند که هیچ کتابی را فقط از روی جلدش قضاوت نکنید. به قول یکی از مهمان‌های قدیمی پینورست: «درست است که آدم گاهی وسوسه می‌شود که فقط از روی عکس یک اقامتگاه را اجاره کند، بهتر است تمام بخش‌های تبلیغ یک اقامتگاه را به دقت بخوانید که دقیقا متوجه شوید که اقامتگاه چه چیزهایی برای ارائه دارد.»

این کار باعث می‌شود که انتظارهای شما از اقامتگاه واقع‌گرایانه باشد و با اطیمنان بیشتری هم اقامتگاه مورد نظرتان را اجاره کنید. بعضی وقت‌ها ممکن است عکس اول تبلیغ یک اقامتگاه از بیرون جالب باشد، حتی محیط اطراف اقامتگاه باشد. البته وقتی از پینورست اجاره می‌کنید می‌توانید مطمئن باشید که بازرس‌های ما عکس‌ها را با واقعیت اقامتگاه تطبیق داده‌اند. ولی خیلی مهم است که همه عکس‌های اقامتگاه به خصوص عکس‌های اتاق‌ها و بخش‌های داخلی اقامتگاه را با دقت مطالعه و بررسی کنید.

۳. از سایت‌ اجاره اقامتگاه استفاده کنید

سرویس‌های زیادی برای رزرو اینترنتی ویلا و اقامتگاه وجود دارند. سرویس‌های تلگرامی یا کانال‌های خصوصی و حتی تبلیغات محیطی و پلاکاردهایی که ممکن است در جاده ببینید.

ولی کلاهبرداری در این زمینه کم نیست. خیلی وقت‌ها اقامتگاهی که در نهایت اجاره می‌کنید با وجود این که ممکن است قیمت کمتری داشته باشد، به هیچ وجه انتظار شما را برآورده نمی‌کند.

خوبی سایت‌های اجاره اقامتگاه مثل پینورست این است که علاوه بر بازرسی اقامتگاه‌ها و پیدا کردن بهترین اقامتگاه‌ها، به شما کمک می‌کند با استفاده از چند فیلتر ساده مثل فیلتر شهر، فیلتر نوع اقامتگاه و امکانات و قوانین، با اطمینان بیشتری برای تعطیلات بعدی خودتان برنامه‌ریزی کنید.

۴. نظرات جدیدتر را با دقت بیشتری بخوانید

اقامتگاه‌ها هم مثل رستوران‌ها هستند. ممکن است با گذر زمان بهتر یا بدتر شوند. بعضی‌ها کیفیت‌شان را حفظ می‌کنند. بعضی هم مدیریت‌شان عوض می‌شود.

این تغییرات معمولا بلافاصله در امتیازی که اقامتگاه دارد مشخص نمی‌شود. ولی در نظرات اخیری که اقامتگاه دریافت کرده می‌شود متوجه تغییرات احتمالی شد.

پس حتی اگر با یک اقامتگاه ۵ ستاره طرف هستید، نظرات اخیر یا جدیدترین نظرات را بخوانید تا بتوانید انتظارات به‌روزی نسبت به اقامتگاه مورد نظرتان داشته باشید.

۵. انتظار سرویس‌دهی هتلی نداشته باشید

البته بعضی اقامتگاه‌ها ممکن است سرویس‌های شبیه هتل داشته باشند. مثلا سرویس صبحانه و شام و ناهار داشته باشند یا نظافت هتلی داشته باشند. ولی انتظار نداشته باشید که سرویس‌دهی مشابه هتل دریافت کنید. بسته به این که چه مدل اقامتگاهی اجاره می‌کنید باید انتظار خودتان را تطبیق بدهید.

مثلا خبری از نظافت روزانه نیست. بیشتر اقامتگاه‌ها هفتگی نظافت می‌شوند. ولی همیشه می‌توانید با میزبان‌تان در مورد این چیزها صحبت کنید و اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. خیلی وقت‌ها میزبان‌ها چنین سرویس‌هایی را در ازای هزینه معقول برای شما فراهم می‌کنند.

۶. به دقت بخش قوانین را مطالعه کنید و با بقیه گروه هم در میان بگذارید

یکی از اشتباهات معمول تازه مهمان‌ها این است که بخش قوانین اقامتگاه را به درستی مطالعه نمی‌کنند. 

خیلی مهم است که تمام قوانین و محدودیت‌های اقامتگاه را به دقت مطالعه کنید. فرقی نمی‌کند می‌خواهید یک ویلای لوکس اجاره کنید یا یک سوئیت ارزان. همیشه قوانین ورود و خروج، قوانین مربوط به مدت اقامت، قوانین مربوط به کنسلی و برگشت پول را به دقت بررسی کنید.

در ضمن اگر قانونی هست که به نظرتان همه افراد گروه باید از آن مطلع باشند، قبل از سفر آن را به همه جمع اعلام کنید. اینطوری از پیش آمدن سوءتفاهم جلوگیری می‌کنید.

۷. خروج هم فرآیند مخصوص به خودش را دارد

هر اقامتگاهی قوانین خروج مخصوص به خودش را دارد. همه اقامتگاه‌ها هم یک شکل نیستند. البته که میزبان از شما نمی‌خواهد مثلا ملافه‌ها را عوض کنید یا جارو بزنید.

ولی مثلا بعضی میزبان‌ها از مهمان‌ها خواهش می‌کنند که مبلمان را سر جای اولش برگردانند یا مطمئن شوند که چراغ‌ها موقع خروج خاموش هستند یا یخچال خالی شده است و ظرف‌های کثیف در سینک نمانده‌اند.

به هر حال تجربه اقامتگاه یکی از آن تجربه‌هایی است که قرار است به شما استقلال، حریم خصوصی و فضای شخصی بدهد که در زمان پاندمی خواهان بیشتری هم دارد. برای همین بخشی از کارها را باید خودتان به صورت مستقل انجام دهید.

به نظر ما که این تجربه جدید ارزش یک مقدار تلاش بیشتر را دارد!

اگر دوست  دارید غافلگیری‌های منفی را به حداقل برسانید از پلتفرم پینورست استفاده کنید

یکی از اشتباهات معمول کسانی که برای اولین بار یک اقامتگاه اجاره می‌کنند این است که به پلتفرم‌های آنلاین اجاره ویلا و اقامتگاه اعتماد نمی‌کنند.

پلتفرم پینورست یک خوبی مهم دارد و آن اقامتگاه‌های استریل و اقامتگاه‌های درجه یک است. اقامتگاه‌های استریل به خصوص در ایام پاندمی طرفداران زیادی دارند. فرآیند نظافت و استریل شدنشان به دقت انجام می‌شود و شما اولین کسی خواهید بود که بعد از نظافت وارد اقامتگاه می‌شوید.

اقامتگاه‌های درجه یک پینورست هم اقامتگاه‌هایی هستند که به دقت عکاسی و بازرسی شده‌اند و از ۹۰ درصد اقامتگاه‌های مشابه خودشان بهتر هستند و استانداردهای مهمان‌داری را در حد هتل رعایت می‌کنند.

برای همین هم اجاره ویلا با پینورست می‌تواند غافلگیری منفی را برای شما به حداقل برساند و تعطیلات متفاوت و خاطره‌انگیزی را برای شما به همراه بیاورد.

برچسب‌ها:

نظر شما