شناسهٔ خبر: 65882 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

5 کاربرد مهم انواع پارتیشن اداری که باید بدانید!

5 کاربرد مهم انواع پارتیشن اداری که باید بدانید!

پارتیشن اداری یکی از پرکاربردترین انواع لوازم اداری است. هر یک از آن ها کاربرد مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

انواع پارتیشن اداری چه کاربردی دارند؟

مدت هاست که استفاده از پارتیشن در فضاهای اداری رایج شده است. اگر تصور می کنید انواع پارتیشن های اداری تنها به افزایش کیفیت ظاهری فضا کمک می کنند، سخت در اشتباهید. آن ها کارکرد متنوعی دارند که می توان آن ها را در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. تفکیک صحیح فضاهای کاری با پارتیشن اداری

مهم ترین کارکرد یک پارتیشن اداری، فارغ از نوع آن، تفکیک صحیح فضاهای اداری و بهینه سازی آن است. برخلاف گذشته که مدیران دفاتر کاری از حائل های مسدود کننده و ثلب برای تفکیک اتاق ها استفاده می کردند، امروزه از آن ها برای جداسازی اتاق ها استفاده می کنند. این اقدام هوشمندانه نه تنها به کاهش هزینه های بازسازی دفاتر کاری کمک کرده، بلکه به تفکیک ایده آل اتاق های اداری نیز کمک شایانی کرده است.

می توان به کمک این ابزار ساده، از یک فضای کوچک و نقلی، چندین اتاق برای فعالیت کارمندان ساخت. این بهینه سازی فضا به شکل دقیق و اصولی، اصلی ترین دلیل استفاده از پارتیشن اداری در دفاتر کاری ست. علاوه بر این با استفاده از انواع پارتیشن های شیشه ای می توان در عین تفکیک و جداسازی اتاق های اداری از یکدیگر، یک راه ارتباطی شفاف میان بخش های مختلف ایجاد کرد. مشخصاً وجود شفافیت در فضاهای مختلف اداری، دست مدیران را برای مدیریت کارمندان و کنترل نحوه پیشبرد فعالیت های شرکت، ساده تر می سازد.

در حالیکه یک دیوار ثلب به طور کامل مسیر ارتباطی کارمندان و مدیران را از بین می برد. از سوی دیگر پارتیشن ها قابلیت جابجایی داشته و در هر زمان می توان آن ها را برای افزایش و یا کاهش ابعاد فضا، جابجا کرد. این مهم ترین کارکرد انواع پارتیشن های چوبی، شیشه ای و حتی گیاهی است که استفاده از آن را در فضاهای اداری رایج ساخته است.

5 کاربرد مهم انواع پارتیشن اداری که باید بدانید!

  1. ایجاد یک حریم شخصی مناسب برای کارمندان

با استفاده از یک پارتیشن می توان برای عموم کارمندان مجموعه، یک حریم شخصی مناسب ایجاد کرد. در حالی که کارمندان با استقرار در مراکز اصلی شرکت دیگر حریم مشخصی برای انجام فعالیت های اداری نخواهند داشت. این مسئله به خصوص در شرکت هایی که نیاز به تمرکز بالا برای انجام کارهای اداری دارند، مشکل ساز خواهد بود.

به راحتی می توان با نصب یک پارتیشن اداری حریمی امن برای کارمندانی که نیاز به تمرکز و تفکر دارند، ایجاد کرد. این یکی دیگر از مهم ترین کارکرد انواع آن هاست. در میان نمونه های مختلفی، نمونه های چوبی قوی ترین حریم شخصی و پارتیشن های شفاف شیشه ای، ضعیف ترین حریم ها را ایجاد می کنند. بسته به نیاز خود می توانید از این نوع استفاده کنید.

  1. ایجاد یک محیط ایزوله و عایق کاری شده

در مواردی مدیران به یک اتاق تماماً ایزوله برای برپایی جلسات احتیاج دارند. به کمک پارتیشن های چند لایه که در برابر صدا، رطوبت و حرارت مقاوم هستند، می توان یک محیط کاملاً ایزوله برای انجام برخی فعالیت های اداری ساخت. اتاق هایی که به کمک این پارتیشن ها ساخته می شوند در برابر نفوذ صدا مقاوم هستند.

بنابراین در هنگام برپایی کنفرانس های درون شرکتی، افراد خارج از اتاق متوجه گفتگوی میان مدیران نخواهند شد. از سوی دیگر اتلاف انرژی در این فضاها به واسطه عایق بودن جداره های پارتیشن بسیار پایین است. پس می توان گفت نصب پارتیشن های دو جداره و عایق کاری شده، می تواند به کنترل مصرف انرژی در فضا نیز کمک کند.

5 کاربرد مهم انواع پارتیشن اداری که باید بدانید!

  1. تقسیم عادلانه پارامترهای محیطی در عین تفکیک فضا

اگر دقت کرده باشید در برخی دفاتر کاری، تعدادی از اتاق ها به خوبی از نور و تهویه طبیعی برخوردار گشته اند. در حالی که برخی دیگر به واسطه مسدود شدن توسط دیوارهای حائل، از دریافت نور طبیعی و تهویه مناسب محروم گشته اند. کارمندان اتاق های کم نور و بدون تهویه، دائماً با مشکلاتی همچون کسالت، خواب آلودگی و پایین بودن راندمان کاری سر و کله می زنند. در حالیکه کارمندان دیگر با شوق و انگیزه کافی به فعالیت خود ادامه می دهند. این مشکلات در هنگام نصب و راه اندازی انواع پارتیشن اداری برطرف خواهد شد.

برای مثال زمانی که پارتیشن اداری شیشه ای را برای تقسیم فضاهای اداری انتخاب می کنید، می توانید به راحتی کلیه فضاها را از نور طبیعی بهره مند کنید. نور از طریق شیشه به اتاق های مختلف وارد شده و حس نشاط را در فضاهای مختلف شرکت، تزریق می کند. این مسئله در خصوص تهویه طبیعی نیز رخ خواهد داد. اغلب مدیران استفاده از پارتیشن های اداری شیشه ای را به جهت وجود همین خاصیت ویژه، در اولویت قرار می دهند.

5 کاربرد مهم انواع پارتیشن اداری که باید بدانید!

  1. بهبود کیفیت دکوراسیون اداری با پارتیشن اداری

از دیگر کاربردهای انواع پارتیشن های اداری، رفع مشکلات ظاهری دکوراسیون و زیباسازی فضای اداری است. اگر در محیط اداری شما یک عنصر نازیبا وجود دارد که به هر دلیلی نمی توانید آن را حذف کنید، به کمک یک پارتیشن، آن را از دکوراسیون محو کنید. علاوه بر این شما می توانید با نصب نوع دکوراتیو آن، با کمترین هزینه یک دکور خاص و متفاوت بسازید.

خوشبختانه در حال حاضر، تکنولوژی ساخت پارتیشن های اداری با پیشرفت شایانی روبرو بوده است. می توانید انواع نمونه های چوبی، گیاهی، شیشه ای، فلزی و ... را در مدل های مدرن یا کلاسیک پیدا کنید. شما حتی می توانید طرح و نقش دلخواه خود را بر روی آن چاپ و یا حک کنید و بدین شکل دکوراسیون مخصوص به خود را بسازید.

برای افرادی که به تازگی یک شرکت اداری را اجاره کرده و تصمیم به ارتقا کیفیت دکوراسیون آن دارند، نصب پارتیشن بهترین گزینه خواهد بود. با انتخاب نمونه های قابل حمل، می توان حتی پس از جابجایی نیز از این نوع تفکیک کننده در دفاتر دیگر استفاده نمود.

برچسب‌ها:

نظر شما