شناسهٔ خبر: 65893 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اظهارنامه مالیاتی را به کافی نت ندهید

اظهارنامه مالیاتی در واقع کارنامه مالی یک شرکت ، موسسه ، سازمان و یا شخص طی یک سال میباشد که در آن مودی میزان سود خود را به سازمان امور مالیاتی برای محاسبه میزان مالیاتی که باید پرداخت کند اعلام می نماید.

اظهارنامه مالیاتی را به کافی نت ندهید

مشاور مالیاتی :

قبل از هر کاری به نظر ما بهتر است از یک مشاور مالیاتی کمک بگیرید و سپس اظهارنامه مالیاتی بزنید. شما می توانید با کمک یک مشاور rastinhesab.com/tax-terminology یا وکیل بهترین اظهارنامه را تنظیم کنید.

محاسبه مالیات :

مالیات در ایران با دو روش علی الراس یا خوداظهاری محاسبه می گردد، در خود اظهاری اشخاص چه حقیقی و چه حقوقی خود اعلام می نمایند که چه میزان درآمد و سود داشته و به چه میزان می بایست مالیات پرداخت کنند.

اما در روش علی الراس اداره دارایی برای اشخاص میزان مالیات قابل پرداخت را تعیین و ابلاغ می کند.

در کشور های با نظم و نظام مالیاتی پیشرفته ترجیح بر این است که از روش خود اظهاری استفاده گردد .

مالیات چیست ؟

در تعریف ساده ، مالیات در واقع سهمی است که هر یک از ساکنان یک کشور از ثروت و درآمد خود به دولت در جهت تامین مخارج و هزینه های امور کشوری و عمومی و حفظ منافع اقتصادی و اجتماعی و حتی سیاسی موظف به پرداخت هستند.

سال مالیاتی :

سال مالیاتی ، طبق ماده ۱۵۵ قانون مالیات های مستقیم عبارت است از یک سال شمسی که از اول فروردین هر سال شروع و تا اخر اسفند ماه همان سال ادامه دارد، ولی اگر سال مالی  بعضی اشخاص حقوقی با سال مالیاتی منطبق نباشد درآمد سال مالی آنها بجای سال مالیاتی مبنای محاسبه قرار می گیرد.

  1. مراحل تسلیم اظهارنامه :
  2. پیش ثبت نام کد اقتصادی و گرفتن کد رهگیری
  3. تایید پیش ثبت نام و گرفتن پاکت نامه اطلاعات کاربری
  4. ثبت نام شماره اقتصادی
  5. دریافت و تکمیل و تسلیم اظهارنامه الکترونیک
  6. دریافت کد رهگیری
  7. پرداخت قبوض مالیات به صورت الکترونیکی

جرایم عدم تسلیم به موقع اظهارنامه مالیاتی :

اگر مودیان در مود مقرر اظهارنامه خود را به سازمان امور مالیاتی ارسال نکنند مشمول جرایمی خواهند شد.

که طبق ماده ۱۹۲ قانون مالیات های مستقیم معادل ۳۰% کل مالیات متعلقه هست و البته قابل بخشودگی هم نیست.

طبق همین ماده شرط برخورداری از معافیت های مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در مناطق آزاد و مناطق ویژه ارسال به موقع اظهارنامه مالیاتی می باشد.

اصلاح پس از ارسال اظهارنامه مالیاتی مقدور است ؟

طبق ماده ۲۲۶ قانون مالیات های مستقیم همه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند تا ۳۰ روز پس ازانقضای مهلت ارسال اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی نسبت به اصلاح اظهارنامه اقدام نمایند.

چه اشخاصی ملزم به ارسال اظهارنامه مالیاتی الکترونیکی نیستند؟

  1. همه موسسات و وزارت خانه ها
  2. همه سازمان ها و نهاد هایی که از بودجه دولتی استفاده می نمایند.
  3. شهرداری ها و نهاد های زیر مجموعه و همه استان ها
  4. کارگران ، عشایر ، صیادان و تعاونی های دانش آموزی و دانشجویان

به منظور تنظیم یک اظهارنامه عملکرد حرفه ای و مطابق با قوانین و استانداردهای سازمان امور مالیاتی، اولین گام آگاهی کامل از تمامی قوانین مالیاتی، آیین نامه های اصناف مختلف، و تحلیل گزارشات مالی است. تجربه و آگاهی گسترده در زمینه حسابداری از اهمیت بسیاری برخوردار است تا بتوانید اظهارنامه ای کامل و دقیق تهیه و ارائه دهید. توصیه می شود که به جای استفاده از خدمات کافی نت، به مجموعه حسابداری معتبر و شناخته شده مراجعه کنید، زیرا این گونه شرکت ها توانایی ارائه خدمات حسابداری و مالی با تجربه و دانش لازم را دارند. همچنین، برون سپاری خدمات حسابداری و مالی می تواند به بهبود عملکرد و مدیریت مالی کسب و کار کمک کند.

سخن پایانی

در این مقاله، به وضوح درک کردیم که خدمات مشاوره مالیاتی برای کسب و کارها چه اهمیتی دارد. مشاوران مالیاتی سعی دارند تا ساختار مالی کسب و کارها را با استانداردهای سازمان اداره امور مالیاتی هماهنگ کنند. در نظر داشته باشید که اگر قصد گسترش کسب و کار خود را دارید، دریافت خدمات حسابداری و مالیاتی یک نیاز ضروری برای موفقیت شغلی شماست.

هر چه سودهای کسب و کار شما بیشتر شود، اهمیت مسائل مالیاتی نیز به همین اندازه افزایش خواهد یافت. اگر می خواهید از دست دادن بخش قابل توجهی از درآمد کسب و کارتان به دلیل پرداخت مالیات را جلوگیری کنید، حتماً به دنبال دریافت خدمات مشاوره مالیاتی از یک شرکت معتبر و با تجربه باشید. برای اطمینان از مدیریت بهینه مسائل مالیاتی، بهتر است همین الان اقدام به همکاری با یک مشاور مالیاتی حرفه ای کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما