شناسهٔ خبر: 6754 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «رابطه بهره‌مندی از تلویزیون‌های ماهواره‌ای و میزان همگرایی ارزش‌های اجتماعی بین نسلی» برگزار می‎شود

نشست ارائه نتایج پژوهش خاتمه یافته «رابطه بهره‌مندی از تلویزیون‌های ماهواره‌ای و میزان همگرایی ارزش‌های اجتماعی بین نسلی» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات؛ نشست تخصصي ارائه يافته ‏هاي نخستين پژوهش انجام شده در كشور كه به بررسی نقش تلویزیون‏های ماهواره‏ای در ایجاد همگرایی و واگرایی ارزشی در بین نسل‏های جوان و میانسال در جامعه ایران می‏ پردازد با عنوان «رابطه بهره‌مندی از تلویزیون‌های ماهواره‌ای و میزان همگرایی ارزش‌های اجتماعی بین نسلی» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود. 

بنابر اعلام روابط عمومی پژوهشگاه در این نشست دکتر منصور ساعي عضو هيأت علمي پژوهشگاه علوم انساني جهاد دانشگاهي، ضمن ارائة نتایج پژوهش با عنوان «رابطه بهره‌مندی از تلویزیون‌های ماهواره‌ای و میزان همگرایی ارزش‌های اجتماعی بین نسلی» ابتدا به مفهوم‏ شناسي ارزش‏هاي اجتماعي و دسته‏ بندي هاي آن در ايران و جهان پرداخته و سپس به تبيين چارچوب تئوریک این پژوهش كه تلفیقی از نظریه‏ های حوزه جامعه‏ شناسی نسلی، نظریه‏ های تاثیرات رسانه‏ ها بر ارزش‏ ها و نظریه‏ های مربوط به دسته بندی ارزش‏ها است مي‏پردازد.

در ادامه پژوهشگر ضمن اشاره به چیستی نسل، تقسيم‏ بندي‏ هاي آن و همچنین انواع روابط نسلی به چیستی رسانه‏ ها، نقش و کارکردهای مختلف آنها خواهد پرداخت. در نهايت، در اين نشست نتايج بررسي اثر مصرف تلويزيون‏هاي ماهواره‏اي بر ميزان همگرايي و واگرايي ارزش‏هاي اجتماعي بين دونسل جوان و ميانسال در تهران ارائه خواهد شد.
محورهاي مورد بحث در نشست علمي عبارتند از:

۱. مفهوم‏ شناسي ارزش‏هاي اجتماعي

۲. دسته‏ بندي ارزش‏هاي اجتماعي در ايران و جهان

۳. مفهوم‏ شناسي نسل و دسته‏ بندي نسل‏ها در ايران

۴. مصرف رسانه ‏اي و اثر رسانه‏ ها بر ارزش‏هاي اجتماعي

۵. ارائه نتايج بررسي اثر مصرف تلويزيون ماهواره‏اي بر ميزان همگرايي و واگرايي ارزش‏هاي اجتماعي بين دو نسل جوان و ميانسال در تهران

اين نشست روز شنبه ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۱۴  الی ۱۶ به نشاني تهران، خيابان وليعصر (عج) پائين‌تر از ميدان وليعصر (عج) خيابان دمشق، شماره ۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار مي شود. حضور دانشجويان، استادان و پژوهشگران علاقه‌مند در اين نشست آزاد است.

نظر شما